Resultat 1 till 10 av 10

Få email varje gång man får en ny inlänk

  1. #1
    Frukts avatar
    Frukt Frukt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    51
    Jag har för mig att jag har läst här på forumet (eller kanske någon annanstans) om ngn sajt som har en tjänst som gör att varje gång andra hemsidor länkar till ens webbplats så får man besked om det via mail. Vet ngn till vilken sajt det är jag menar där man kan anmäla sig till denna tjänst?

  2. #2
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    http://www.google.com/alerts?hl=en kan du lägga in frasen link:www. domänen .se på bevakning.

  3. #3
    Triple Betas avatar
    Triple Beta Triple Beta är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    18
    Jag stoppar in kod från Referer.org på min sida. De mäter alla inlänkar. Sedan letar jag upp min sida i "Live Report" och får då en RSS-feed som jag prenumererar på via Google Reader. Varje gång jag får en ny ingående länk så får jag "pling i rutan"*. Via RSS-feeden får jag då även reda på vilken PageRank sidan har. Har inte haft några problem med detta sätt än. Tvärtom: Jag upplever att jag får "alerts" mycket snabbare än om jag hade använt google enligt tipset ovan.

    * Jag använder Google Reader tilllägget för Mac, vilket gör att det i praktiken kommer upp en liten ruta som informerar mig om alla nya inlägg.

  4. #4
    Frukts avatar
    Frukt Frukt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    51
    Tack för er hjälp whyld och Triple Beta.

  5. #5
    xsajts avatar
    xsajt xsajt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    63
    Skulle me vilja ha en funkion med rss på min mac.
    Men hur har du gjort för att få bort listan från sidan Triple Beta. Jag vill inte visa en lista utan bara komma åt vilka inlänkar jag har genom googl reader. Men vilken kod ska ja använda för att referer.org ska känna av mina länkar utan att visa nåt där koden ligger?

    Tack på förhand!

  6. #6
    Triple Betas avatar
    Triple Beta Triple Beta är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    18
    Kan inte utantill. Men jag är helt säkert att det står på sajten hur man gör. Kolla FAQn.

  7. #7
    Triple Betas avatar
    Triple Beta Triple Beta är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    18
    Jag använder JavaScript variabeln referer_limit_rows och sätter den till 0. Så här:

    referer_limit_rows = 0;

    Den obligatoriska länken till Referer.org har jag lagt längst ner på sidan. Man behöver inte använda den bild som följer med, det fungerar bra med en textlänk...

  8. #8
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Intressant tråd som jag missat helt...

    Har en fråga. Använder referer.org trafik för att detektera länkarna? Alltså att någon måste klicka på länken för att det så småningom ska "pliga till"

    I så fall kan man ju få en länk, och sedan vänta flera veckor innan den trafikeras, om den ligger på en site med väldigt lite trafik dvs.

  9. #9
    Triple Betas avatar
    Triple Beta Triple Beta är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    18
    Bernt: Jo, någon måste klicka på länken - det finns tom en räknare som man kan visa upp om man vill. den håller koll på antalet klick.

  10. #10
    Susann Stjernborgs avatar
    Susann Stjernborg Susann Stjernborg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    158
    Google vidhåller envist att jag inte har några inlänkar alls.
    Kommer dom nånsin att skicka nån alert till mig då?
    Eller kan man anta att dom bara upplyser mig om länkar som dom eventuellt i framtidan vill erkänna länkar till mig?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. 1 domän eller 1 för varje land?
    Av LaoWang i forum Domänen
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2018-03-05, 09:51