Resultat 1 till 10 av 10

När är det dags att koppla sin sida till ett Affiliate-program?

  1. #1
    KarinEs avatar
    KarinE KarinE är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    20
    Hej,
    Jag är nybörjare på det här med Affiliate men jag har läst en del här i forumet så jag ser ju att här finns många experter. Hoppas att jag kan få lite råd här.

    Nu har börjat skapa en hemsida som jag tänkte försöka koppla till ett afiiliate-program. Det är väl tänkt att jag ska uppdatera/lägga till mer information på sidan eftersom. Samt att försöka bygga lite länkar till den då och då.

    När är det tid att lägga till affiliate-länkar på sidan? Bör man vänta ett tag och låta den "mogna", få mer trafik etc? Kan det påverka sidan negativt att man lägger till affiliate-program för tidigt? Ja som ni ser är jag nybörjare på detta.... Mycket går ju att läsa sig till men det är ju bra att detta forum finns så man kan få ta del av andras kunskaper också.

    Ska tillägga att sidan är en resesida om en resa min familj har gjort med mycket bilder och information om hotellet och resmålet.

    Tacksam för svar.

  2. #2
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Hej Karin!

    Ingen poäng med att vänta. Du kan lika gärna lägga upp allt direkt, det tar ändå lite tid att först bli godkänd på affiliatehemsidan och därefter av affiliateprogrammen.

    Dina besökare ser inte att det är affiliatelänkar (såvida de inte klickar på den, då syns det ibland) och Google kommer inte straffa dig för det.

    Kan dock tipsa dig om att sätta nofollow på externa affiliatelänkar, lika bra att inte ger bort någon länkkraft.

    Lycka till!

  3. #3
    KarinEs avatar
    KarinE KarinE är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    20
    Hej,
    Tack för svar och tips!