Resultat 1 till 5 av 5

Flera företagssidor med samma innehåll

  1. #1
    Niklas75s avatar
    Niklas75 Niklas75 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    3
    Hejsan!
    jag undra hur Google ser på om man har ett 30-tal partner-sidor där delar av innehållet kommer vara lika. (alla sidor har olika url:er och webbhotell)
    Om Google inte gilla detta, finns det någon bra lösning på det i så fall?

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Beror lite på hur mycket av innehållet som kommer att vara lika. Någon exakt procentsats kan knappast anges. Men det uppskattas inte av Google med likartat innehåll.
    Nu skriver du att det rör sig om företagswebbplatser. Bör innebära att de samtliga presenterar ett företag och dess produkter/tjänster och även kanske länkar till företagets huvudsida.
    Då är kopplingen så stark att de knappast behöver ligga på olika webbhotell.

    Om du nu måste ha liknande texter kan du sätta in de textblocken i en iframe eller lägga in dem på en bild. Sätta in dem på en undersida med noindex. Frågan är bara hur mycket innehåll som då blir kvar på webbplatserna. Blir det för lite sökbart innehåll kvar är den lösningen inte heller bra.

    Bästa är att skriva om texterna.

  3. #3
    Niklas75s avatar
    Niklas75 Niklas75 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    3
    Går det att använda sig av, rel=”canonical” href=”http://www.modersidan.se/orginal-url.html”/, på dom sidor där innehållet är lika?

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Kan du också göra. Bara du har tillräckligt mycket unik text kvar för övrigt på webbplatserna.

  5. #5
    Niklas75s avatar
    Niklas75 Niklas75 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    3
    Ja, det ska jag nog ha. Det rör sig bara om en eller ett par sidor som kommer vara lika för varje företagssida. Tusen Tack för bra hjälp!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Samma innehåll på underdomäner
    Av p2d i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-01-11, 09:59
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-09, 01:49
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 00:25
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 19:25
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 18:03