Resultat 1 till 2 av 2

Hjälp: hitta inflytelserika personer via Screaming Frog och SEO Tools

  1. #1
    PBKs avatar
    PBK PBK är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2014
    Inlägg
    1
    Jag är rätt ny inom SEO och content marketing, men har nu fått som uppgift att hitta "influencers" inom mitt fält. Jag har fått tips om att göra detta genom att:
    - Kika på t ex alltop och DMOZ och filtrera efter min kategori
    - Sedan köra Screaming Frog på dessa sidor och få ut en lista av undersidor på en viss hemsida
    - Därefter nyttja SEO Tools för Excel och se hur många gånger varje URL har delats på sociala medier
    - Ta de mest delade URL:erna och köra in dem i Topsy.com och få reda på vilka de mest inflytelserika delarna är

    Jag har kommit så långt att jag har kunna köra igenom sidan med Screaming Frog och tryckt ut ett Excel-dokument (hade problem med att formatera det korrekt, men fann nyss svaret i en annan tråd).

    Till frågan: Hur får jag SEO Tools att söka igenom flera URL-länkar samtidigt? Att gå igenom ett par hundra länkar en-och-en känns inte aktuellt.

    Övriga synpunkter är också varmt välkomna!

    Tack på förhand!

  2. #2
    Juicens avatar
    Juicen Juicen är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    24
    ahrefs.com kanske du kan ta en titt på. Har aldrig använt det för att göra just detta du är ute efter här, men det ser ut att fungera utmärkt och du kan ersätta både screaming frog och seo tools for excel med det. Eller är du ute efter en metod som inte kostar något?

    På ahrefs.com skriver du in domännamnet. På vänster sida klickar du på Top pages under Overview.
    Då har du en lista på i princip alla undersidor på domänet samt hur många gånger dem har delats på G+, twitter, facebook likes och omnämts på facebook.
    Betalar du inte för ett konto får du nog tyvärr bara fram top 5 undersidorna eller något sådant.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-02-01, 13:20
  2. Är det nån som känner till BRA SEO företag/personer i
    Av SEOhans i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-16, 09:14
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-06, 11:54
  4. Skicka mail till hundratals personer
    Av Stefan Nilsson i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-06-10, 11:40
  5. Hitta verktyg för att hitta rätt domän.
    Av Björn R i forum SEO-verktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 20:51