Resultat 1 till 6 av 6

Är getanewsletter bra eller dåliga?

  1. #1
    Rhubarbs avatar
    Rhubarb Rhubarb är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2010
    Inlägg
    22
    jag kör Groupmail på egen PC med betald tracking för nyhetsbrev och kampanjer men letar efter en bra epostservice.

    Som är proffsig och rimligen bör ha bättre levererbarhet än egna utskick då en service kan jobba på detta hela tiden. Skickar 25000 mejl vissa månader till butikskunder och abonnenter. Skickar från egna äkta epostadresser så spamfilter ser att det är en äkta avsändare.

    Har hittat getanewsletter som har det mesta, även sekventiella autoresponders och gratis testkonto.
    Priserna är riktigt bra samt företaget svenskt. Men man tvingar på köparen ett års abonnemang.

    Har man en bra produkt så skall man inte behöva tvinga kvar kunder, så detta oroar mig.

    Supporten svarar inte konkret på vad man gör för levererbarheten, får bara svar:
    att vi skickar 20 miljoner mejl per månad
    har rutiner för detta
    har kontakt med andra leverantörer osv.

    Efter flera försök har jag inte fått ett enda konkret svar.

    Att tvinga på köparen 1 års abonnemang (normalt vore högre priser på kortare abonnemang) får varningsklockorna att ringa, liksom att man inte kan svara konkret. Blåser man bara ut mejlen så de fastnar i filter överallt...
    Tjänsten har funnits länge och allt verkar proffsigt och detta indikerar tvärtom, att tjänsten är bra.

    Någon här som använder getanewsletter och kan lämna objektiva synpunkter?
    Någon som har jämfört levererbarheten med eget utskick eller annan tjänst?

  2. #2
    albinstoops avatar
    albinstoop albinstoop är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    10
    Levererbarheten ligger efter en korrekt flytt till nya mailleverantören hos dig att hålla god, så länge det inte är någon skum emailleverantör som inte har något bra rykte.

    Jag är delaktig i en verksamhet som använt Getanewsletter, men vi bytte på grund av att de hade för låga maxvolymer i utskick.

    Top of mind kan jag rekommendera Getresponse och varna för Mailchimp. Detta baserat på att ha testat cirka 6 leverantörer med väldigt stor volym.
    SEO-content för 40 öre/ord - kontakta [email protected] :)

  3. #3
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Vil du utveckla din varning för Mailchimp? Jag använder MailChimp och jag har inget att klaga på.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  4. #4
    albinstoops avatar
    albinstoop albinstoop är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    10
    Mailchimp är fantastiskt på många sätt, men när det kommer till abuse är de idioter.

    Vi har en maildatabas på en kvarts miljon svenskar som dagligen fick våra mail och sedan länge hade fått det. Hög engagement och extremt bra deliverability. Någon person registrerade en slumpmässig emailadress (för att komma förbi vår landningssida). Denna slumpskrivna mailadress tillhörde en man i USA som blev svinförbannad för att vi (!) plötsligt börja "spamma" honom. Han mailar Mailchimp och skriver ett klagomål - de stänger av oss direkt.

    Trots att vi kunde bevisa att det inte var vi som registrerade denna adress så bannlyste de oss. Att tillägga är att vi sedan dess använt 3 mailleverantörer och att det sedan dess även cirkulerat cirka 1 miljon emailadresser i vår maillista - helt utan liknande problem. Mailchimp följde inte någon internationell spam-lagstiftning, utan hade en egen policy som sa att "om någon mailar 1 klagomål skriftligen så stänger vi av kunden" - något förenklat.

    Lycka till med ditt framtida val
    SEO-content för 40 öre/ord - kontakta [email protected] :)

  5. #5
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Tack för ett bra och utvecklande svar ang. MailChimp.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  6. #6
    Rhubarbs avatar
    Rhubarb Rhubarb är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2010
    Inlägg
    22
    Tack albinstoop. Jag testar med getanewsletter för på utskick upp till 50000 ligger de mycket bättre till i pris än Getresponse.

    Stort tack för info om Mailschimp. Det finns en mängd orsaker till att mottagaren felaktigt kan tro det är spam och då måste det fungera med leverantören av tjänsten.


    Hälsningar från
    Gert

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-04, 21:01
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-10-25, 08:57
  3. Förbättra dåliga sidor eller sätta noindex?
    Av Stefan Nilsson i forum Optimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-06-23, 10:55
  4. Min dåliga idé - länkbyte?
    Av RobertAndersson i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-17, 19:17
  5. Gör livet surare för dåliga siter!
    Av John Ivarsson i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 18:17