Resultat 1 till 2 av 2

Större Facebooksida idag - hur tar jag mig vidare?

  1. #1
    ChiefKeefs avatar
    ChiefKeef ChiefKeef är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2014
    Inlägg
    1
    Hej,

    Här följer mitt första inlägg på SEO-forum, ni får ursäkta om inlägget har hamnat i fel kategori. Hoppas att jag är rätt ute, eftersom att det berör just hur min nuvarande situation kan optimeras framöver.

    Jag driver en Facebook-sida med över 2000 'likes' från svenskar. Sidan växer organiskt förvånansvärt bra (jag har aldrig betalt för reklam).
    Inläggen som jag skriver genererar enligt Facebook mellan 5 000-8 000 visningar inom loppet av några dagar. Läsarna är genuint intresserade av ämnet - resultatet är att aktiviteten bland läsarana i form av likes, comments och shares är hög.

    Under en lång tid har jag funderat över hur jag med denna situation, kan dra någon ekonomisk nytta av min stadiga grupp och all trafik som genereras.

    Det är min förhoppning att någon vänlig själ här på SEO-forum kan komma med tips över hur jag tar mig vidare från min nuvarande situation. Min spontana tanke är att bygga upp någon form av hemsida och vidarebefodra mina Facebookläsare till min egen hemsida och där ha någon form av reklam på sidan? Hur ser uppläggen ut?

    Avslutningsvis med stor nyfikenhet -vad talar vi om för potentiella reklamintäkter med min berättelse och en lyckad förflyttning av trafiken till egen hemsida?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Verkligen många bra frågor men tyvärr finns det inget standardsvar. Det är extremt många saker som spelar in, så att göra en bedömning blir helt omöjligt.

    Om det är som du säger, att läsarna är genuint intresserade av ämnet, då bör du starta en plats du själv äger. Blogg eller hemsida, beroende på ämnet. Facebook kommer du aldrig tjäna några vettiga pengar på eftersom det är en hyrd resurs.

    Ett tips hade varit att fortsätta skriva på Facebook, och sen vidareutveckla dina inlägg på din egen sida för att få dit trafiken. Om du märker att en stor del fortsätter över till din egen sida, då är det ju intressant.

    Att man har många likes och kommentarer på Facebook är ju bra och roligt, men det betyder inte att folk följer med därifrån till din hemsida.
    Testa helt enkelt! Om du tror på det, bygg upp en sida eller en blogg. När du har 1000 besökare om dagen på din egen sajt, först då ska du fundera på hur du ska tjäna pengar på dom. Just nu är dom Facebooks besökare, även om dom är på "din" sida.

    Lycka till!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Facebooksida inom mode 4k+ likes
    Av Strait0n i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-26, 19:59
  2. Dubbla domäner - skicka vidare länkkraft
    Av AndreasG i forum Optimering
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-09-27, 10:14
  3. Permalänken till ett specifikt inlägg på en Facebooksida
    Av Susann Stjernborg i forum Sociala medier
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-08, 09:39
  4. Hur bygga vidare på min strategi
    Av Toyfilm i forum Länkbygge
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-19, 21:25
  5. Hur går man vidare nu?
    Av Vindvilja i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-02, 19:57