Resultat 1 till 6 av 6

domän som är straffad vad gör ni med den?

  1. #1
    ml347s avatar
    ml347 ml347 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2014
    Inlägg
    5
    Jag har en domän som bara legat där med en template och några svenska meningar med sökordet i. Hade fullständigt glömt bort den och den är garanterat straffad nu. Vad är det bästa att gör med den nu? Det är ingen brådska men det vore kul att kunna använda den till ämnet sökordet har att göra med om 1 år ungefär.

    Tar ni bort den från webben helt är det bäst? Eller fyller ni på den med bra innehåll nu inom kort och sedan lyfter in sunt webb besökande via AdWords och den vägen jobbar upp den igen?

  2. #2
    Juicens avatar
    Juicen Juicen är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    24
    Enligt min erfarenhet blir inte domäner precis straffade när de bara har en sida med superklent innehåll. Möjligtvis drabbad av Panda.
    Jag skulle börjat bygga på med bra innehåll nu. När det bra innehållet är på plats och sidan är tillräckligt kvalitativ för att inte vara drabbad av Panda så kommer den återhämta sig så snart nästa Panda uppdatering körs. Jag har för mig att det var varje eller var 3e månad ungefär. Det ena gällde panda och det andra pingvinen hur som helst. Detta är enligt ett nyligen utlåtande från Google.
    Har du tur ser Google sidan endast som "parkerad". Då kan du nog få upp sidan i ranking ännu snabbare.

    Jag vet inte varför du ska använda adwords om du är ute efter organisk söktrafik?

  3. #3
    ml347s avatar
    ml347 ml347 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2014
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av Juicen Visa inlägg

    Jag vet inte varför du ska använda adwords om du är ute efter organisk söktrafik?
    AdWords tänkte jag skulle fylla funktionen att leda in normala besökare till webbsidan och där mäter sedan Google många som stannar kvar och att det därmed blir låg bouncerate och på det sättet stiger webbsidan i Google serpen. Är det ett felaktigt antagande att det fungerar så?

  4. #4
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Varför skulle den vara straffad?
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  5. #5
    ml347s avatar
    ml347 ml347 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2014
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av Magnus Visa inlägg
    Varför skulle den vara straffad?
    För att den har legat ute publikt (och bortglömd) med några få rader text inklusive sitt generiska sökord och nu ligger den inte alls på de första 300 träffarna. Men söker man "sökord" site:mindomän.se så hittar man den men det är väl inget tecken på att den inte är straffad?

  6. #6
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Egentligen talar Google själva aldrig om "straff" utan om antingen manuell åtgärder eller automatiska (typ filter som Pandan eller bara förändringar i algoritmen). Att straffa en sida för att den funnits är inte något de gör, däremot är det väl rätt rimligt att den inte håller positioner?

    Utgår från att det, om inte annat också gjorts med den, bara är att fylla på med innehåll så börjar den dyka upp.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Ompekning av straffad domän
    Av Klassemaja i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-02-07, 14:49
  2. Domän straffad?
    Av introstand i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-18, 14:01
  3. Straffad och icke straffad länk på blogg?
    Av misc i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 18:35
  4. Flytta content från straffad sida till ny domän
    Av Erik i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-11-22, 11:58
  5. Varför är min sida straffad och hjälper det att byta domän?
    Av Ronnie79 i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-30, 21:59