Resultat 1 till 13 av 13

SEO Elite

  1. #1
    joakim75s avatar
    joakim75 joakim75 är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    13
    Tänkte höra vad ni har för erfarenhet av SEO Elite som verktyg för att analysera länkar? I natt släpptes en ny version....4.0.....som jag nyligen laddat ner. Ska testa den och återkommer sen med min feedback...........

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Tycker du inte att sidan ser väldigt oseriös ut?

  3. #3
    joakim75s avatar
    joakim75 joakim75 är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    13
    inte alls..... SEO Elite är väl ett av de mest kända verktygen för länkstrategier......den refereras till i boken "Search Engine Marketing" skriven av Bill Hunt (GSI) och Mike Moran (IBM).......och används av kända seo bolag världen över.....

    http://www.semincbook.com/

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    De lovar i princip allt de kan lova utan att lova något. Fullt med vittnesmål från kunder men ingen från någon välkänd person som du kan verifiera det med. För mig känns sidan oseriös. Hur seriöst verktyget är kan jag såvitt jag förstår hemsidan inte verifiera utan att betala för det.

  5. #5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Brad Callen som ligger bakom detta är blandannat grundare av Linkmetro och har även skrivit SEO made easy som uppkom av av ett nyhetsbrev som sträckte sig över ett drygt halvår. Jag har inte provat programet, men Brad Callen är iallafall ingen "get rich quick" snubbe.

    Sedan är det ju så att hemsidan ser ut som den gör för att den utformningen på landningssida ger best CTR och Sales. Ifallall om man skall lita på hans nyhetsbrev och några andra böcker jag läst. Bla Multiple Streams of Internet Income som behandlar landningssidor och copy väldigt mkt.
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  6. #6
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Det är med andra ord i princip ett verktyg och en bok för att göra liknande sajter som den som säljer verktyget?

  7. #7
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Kan kanske vara värt att läsa:
    http://www.seobook.com/archives/000869.shtml
    Själv skulle jag aldrig köpa en mjukvara som jag inte kan prova innan. Att någon annan har nytta av det säger sällan något om vilken nytta man har av det själv.

  8. #8
    Princips avatar
    Princip Princip är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    192
    Läs också den här tråden på SE round table.

    Jag skulle inte köpa den...

  9. #9
    joakim75s avatar
    joakim75 joakim75 är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    13
    Jag som då använder verktyget :-) har rätt bra erfarenhet av det.
    Dock har det släppts en ny version som inte alls fungerar på svenska sajter........

    Å andra sidan kan man självklart manuellt hitta bra länkpartners, verktygets styrka är att det går snabbt att få lista på bra länkpartners....det är så jag använder det.....

    Det svåra kommer ju därefter, att förhandla till sig länkarna........

  10. #10
    cabdirazzaqs avatar
    cabdirazzaq cabdirazzaq är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nya Lödöse - den sanna huvudstaden
    Inlägg
    70
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Kan kanske vara värt att läsa:
    http://www.seobook.com/archives/000869.shtml
    Själv skulle jag aldrig köpa en mjukvara som jag inte kan prova innan. Att någon annan har nytta av det säger sällan något om vilken nytta man har av det själv.
    Brad Callen kan sin sak och hans nyhetsbrev är den enda jag regelbundet läser, att Aaron numera inte rekommenderar Callen får mig att undra:
    - Brukade han (förr i tiden) rekommendera Callens produkter för att han fick betalt? Hmm, kommer vi nog inte få veta...

  11. #11
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    144
    Ett klassiskt säljbrev för att sälja ett mediokert program. Jag kör hellre med Webceo och Advanced Web Ranking, vilka jag anser vara bra program, de behöver inga 20 sidor långa säljbrev.

  12. #12
    wallstreets avatar
    wallstreet wallstreet är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    12
    Kan man inte bara använda Google keywords tools? :=)) eller?

  13. #13
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    jodå, det kan man, om man inte värdesätter sin tid speciellt mycket ...

    Vad alla dessa program gör är att automatisera mycket av saker man annars behöver göra manuellt, och man får en tidsbesparing.

    Min tid, är det absolut värdefullaste jag har. 1 förlorad sekund kan aldrig återfås, en förlorad krona och du kan lätt skapa en ny ...

    Sedan vet jag inte om Brad Callen och SEO Elite är så "up to date" just nu, finns betydligt mycket nyare program att använda sig av

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)