Resultat 1 till 6 av 6

.html, .php eller inget alls?

  1. #1
    bergteams avatar
    bergteam bergteam är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    23
    I stort sett alla sidor på min webbplats använder sig av PHP-skript och har .php i filändelsen, men är också fullt medveten om att detta inte är ett krav för att kunna köra PHP-skript. Man ser att många andra webbplatser inte använder sig av filändelser alls, så därför började jag fundera över om detta kan ha någon betydelse?

  2. #2
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Det har ingen betydelse för SEO. Jag har plockat bort mina filändelser för att jag tycker det är snyggast.

    Webbsidor som generas av PHP och som använder en front controller oftast ingen filändelse per default.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  3. #3
    bergteams avatar
    bergteam bergteam är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Inlägg
    23
    Tack för ditt svar.

    Ja, jag håller med, det ser lite trevligare ut så jag kanske tar bort dem med.

  4. #4
    Simseens avatar
    Simseen Simseen är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2014
    Inlägg
    13
    I've been testing on a few of my sites, and for me, it doesn't have a effect. So i'll say without. It's more user friendly.

  5. #5
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    Vi använder hemsida24 till vår sajt och det går det inte att plocka bort det som är bakom. (vi har siffror bakom på alla sidor utom förstasidan), inte heller är så snyggt men för SEO skall det inte spela någon som helst roll enligt hemsida24. Jag har frågat dom om detta.
    Senast redigerat av Bookmakers 2U den 2014-07-28 klockan 13:01.

  6. #6
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    men för SEO skall det inte spela någon som helst roll enligt hemsida24. Jag har frågat dom om detta.
    Hehe, jo tjena. Vi har en mindre kund med en etablerad hemsida hos Hemsida24 som rankar bra med många undersidor. Han funderar nu på att byta till ett bättre och kortare domännamn. Hemsida24 har inget stöd för 301 redirects vid byta av domän (!!) och med URLer som innehåller åäö och massa siffror så blir det svårt för kunden att på egen hand lösa detta. Detta är inga URLer du kan återskapa i WordPress. Enda lösning som jag ser det är att peka den gamla domänen mot ett skräddarsytt PHP-skript som löser alla redirects. Detta ska då kodas vilket blir en onödig kostnad för kunden.

    Man ska använda korta och enkla URLer så att man kan ha kvar samma URLer om man flyttar sajten mellan olika system. Att ha kvar samma URL är mycket bättre än 301 till en ny.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-01-20, 12:06
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-29, 10:22
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-28, 11:51
  4. Javascript menyer eller ren html
    Av johjoh68 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-13, 09:51
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 16:50