Resultat 1 till 24 av 24

Alternativ till GSERP

  1. #1
    fieldgroves avatar
    fieldgrove fieldgrove är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    16
    Jag vet att det finns en tråd för GSERP men jag är ute efter ett alternativ till GSERP.

    Jag gillade GSERP och skulle kunna tänka mig att betala för tjänsten om den fortsatt som den var. Dock så är 4€/mån per domän en storkostnad när man har flera domän.

    Vad rekommenderar ni istället för GSERP?

  2. #2
    N!cklass avatar
    N!cklas N!cklas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Lanna
    Inlägg
    79
    Själv har jag just skaffat konto på serpwoo.com, inget stöd för google.se eller svenska bokstäver ännu, men i övrigt en bra tjänst

  3. #3
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jag har byggt ett verktyg som förutom rankplacering och sökvolym även räknar ut ett sökords kommersiella värde, svårighetsgraden i Google, modifierad KEI och pris till slutkund. Det används av mig internt när vi gör sökordsanalyser och när vi prissätter offerter inom SEO och även ett annat SEO bolag använder det när de skriver offerter.
    Jag funderar på att öppna upp detta publikt men det är inte redo ännu. Jag får se efterfrågan lite. Givetvis kommer det att kosta.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  4. #4
    Martin_Gs avatar
    Martin_G Martin_G är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    110
    Gillar Ranktracker. Man måste själv uppdatera när man vill veta sina placeringar. Obegränsat antal domäner. Det finns en gratisversion för den som vill testa.

  5. #5
    sadsmiles avatar
    sadsmile sadsmile är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    Borås
    Inlägg
    9
    Har själv börjat använda SEO SERP mojo-appen i min telefon i stället Gserp. Har de grundläggande funktionerna som jag är ute efter. Går dessutom att exportera rankresultat till Excel om man vill jobba vidare med det på något sätt.

  6. #6
    Martin_Gs avatar
    Martin_G Martin_G är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    110
    Tyvärr finns den bara för android . Har mailat och frågat efter en iPhone version

  7. #7
    hummelgards avatar
    hummelgard hummelgard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    81
    Seo serp mojjo och seo serp app pro har jag. Kan inte mäta sig mot winsher i funktioner eller prissättning men klart värda en femtiolapp var tycker jag.
    Skribentus- Texter helt enkelt.

  8. #8
    lyxs avatar
    lyx lyx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    73
    Citat Ursprungligen postat av fieldgrove Visa inlägg
    Jag vet att det finns en tråd för GSERP men jag är ute efter ett alternativ till GSERP.

    Jag gillade GSERP och skulle kunna tänka mig att betala för tjänsten om den fortsatt som den var. Dock så är 4€/mån per domän en storkostnad när man har flera domän.

    Vad rekommenderar ni istället för GSERP?
    Vi har sänkt priset till 6 EUR för första domänen och därefter 2 EUR för varje domän. Keywords är numera helt gratis.

    2 domäner med unlimited keywords = 8 EUR per månad.
    10 domäner med unlimited keywords = 24 EUR per månad.

    Det tycker vi är ett mycket bra och konkurrenskraftigt pris.
    Håller ni med?

  9. #9
    hummelgards avatar
    hummelgard hummelgard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    81
    Sänkte min månadskostad med 80% :-). Klart bättre. Det som nu saknas är att se hur många som söker på månad. Vet att det inte är exakta siffor men det ger en fingervisning.
    Skribentus- Texter helt enkelt.

  10. #10
    lyxs avatar
    lyx lyx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    73
    Citat Ursprungligen postat av hummelgard Visa inlägg
    Sänkte min månadskostad med 80% :-). Klart bättre. Det som nu saknas är att se hur många som söker på månad. Vet att det inte är exakta siffor men det ger en fingervisning.
    Bra!

    Antal sökningar dyker upp i morgon eller övermorgon.

  11. #11
    Gigenas avatar
    Gigena Gigena är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren Visa inlägg
    Jag har byggt ett verktyg som förutom rankplacering och sökvolym även räknar ut ett sökords kommersiella värde, svårighetsgraden i Google, modifierad KEI och pris till slutkund. Det används av mig internt när vi gör sökordsanalyser och när vi prissätter offerter inom SEO och även ett annat SEO bolag använder det när de skriver offerter.
    Jag funderar på att öppna upp detta publikt men det är inte redo ännu. Jag får se efterfrågan lite. Givetvis kommer det att kosta.
    Låter helt klart intressant.

  12. #12
    HejSeos avatar
    HejSeo HejSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    106
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren Visa inlägg
    Jag har byggt ett verktyg som förutom rankplacering och sökvolym även räknar ut ett sökords kommersiella värde, svårighetsgraden i Google, modifierad KEI och pris till slutkund. Det används av mig internt när vi gör sökordsanalyser och när vi prissätter offerter inom SEO och även ett annat SEO bolag använder det när de skriver offerter.
    Jag funderar på att öppna upp detta publikt men det är inte redo ännu. Jag får se efterfrågan lite. Givetvis kommer det att kosta.
    Jag tycker också detta är en bra idé. Jag skulle också heller inte ha något emot att det blev ett alternativ till GSERP/Wincher. Tror det är bra med konkurrens vad gäller SaaS. Och har du som du säger fler parametrar och fler funktioner ser jag inte varför din produkt kommer lyckas bra på marknaden.

  13. #13
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    167
    Jag är involverad i ett projekt som just nu är i beta, skall i det här läget fungera perfekt för bland annat den svenska marknaden. Testa gärna http://www.rankly.io/, helt gratis under beta-perioden (minst till årsskiftet) och vid officiell lansering så kommer ni att få gott om tid innan betalning krävs (och priserna kommer att hållas på rimliga nivåer).

  14. #14
    HejSeos avatar
    HejSeo HejSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    106
    Hur resonerar ni kring att låta administratörerna av de svenska verktygen (Wincher, Rankly) se era keywords? För mig känns det lite olustigt. Jag gillar både Wincher och Rankly men är orolig för denna fråga och börjar istället snegla mot andra rankingverktyg utomlands. Är inte bland annat skaparna bakom Wincher själva affiliates inom vissa nischer (webbhotell)? Känns lite konstigt att lägga in sina nyckelord hos en potientiell konkurrent inom vissa segment.

    Någon som använder Serpbook? Några andra tips på utländska verktyg?

  15. #15
    lyxs avatar
    lyx lyx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    73
    Citat Ursprungligen postat av HejSeo Visa inlägg
    Hur resonerar ni kring att låta administratörerna av de svenska verktygen (Wincher, Rankly) se era keywords? För mig känns det lite olustigt. Jag gillar både Wincher och Rankly men är orolig för denna fråga och börjar istället snegla mot andra rankingverktyg utomlands. Är inte bland annat skaparna bakom Wincher själva affiliates inom vissa nischer (webbhotell)? Känns lite konstigt att lägga in sina nyckelord hos en potientiell konkurrent inom vissa segment.

    Någon som använder Serpbook? Några andra tips på utländska verktyg?

    För Winchers räkning kan jag svara att jag varken har några aktiva affilitesprojekt eller har några planer på att skaffa det.
    Jag var affilite för ca 2 år sedan men slutade och fokuserar nu helt och hållet på Gserp och numera Wincher.

    Jag förstår att du kan känna obehag om du har hittat något superlukrativt sökord som andra inte vet om. Men tyvärr är det väldigt få rankingtjänster som är skapade av människor som inte har, eller har haft, någon anknytning till branschen alls.

    Dessutom förstår jag inte varför det största fokuset var på mig eller wincher, när alla andra svenska rankingtjänster (som jag känner till) faktiskt drivs av SEO-bolag. Det skulle jag vara mer orolig för.

    Hur som helst. Du har mitt ord på att jag varken tittar, eller bryr mig om vilka sökord som användare har lagt in.

  16. #16
    HejSeos avatar
    HejSeo HejSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    106
    Citat Ursprungligen postat av lyx Visa inlägg
    För Winchers räkning kan jag svara att jag varken har några aktiva affilitesprojekt eller har några planer på att skaffa det.
    Jag var affilite för ca 2 år sedan men slutade och fokuserar nu helt och hållet på Gserp och numera Wincher.

    Jag förstår att du kan känna obehag om du har hittat något superlukrativt sökord som andra inte vet om. Men tyvärr är det väldigt få rankingtjänster som är skapade av människor som inte har, eller har haft, någon anknytning till branschen alls.

    Dessutom förstår jag inte varför det största fokuset var på mig eller wincher, när alla andra svenska rankingtjänster (som jag känner till) faktiskt drivs av SEO-bolag. Det skulle jag vara mer orolig för.

    Hur som helst. Du har mitt ord på att jag varken tittar, eller bryr mig om vilka sökord som användare har lagt in.
    Låter bra! Jag känner lite skepsis mot alla svenska tjänster tyvärr. Lite därför jag sneglar på icke-svenska för tillfället. Anledningen är så klart att de utomlands inte har så stor koppling till just svenska keywords och att man känner sig lite mer som "en i mängden" hos dem. Sedan har väl alla SEOare lite olika farhågor. Jag är ju själv affiliate och därför tycker jag att det är lite extra känsligt att lägga alla mina sökord hos någon som sysslar med just affiliate framför SEO-bolagen som inte har affiliateverksamhet som någon sidoverksamhet. För renodlade SEO-företag är kanske Rankly (eller något liknande verktyg) lite mer känsligt vilket jag förstår till fullo.

    Men om inte någon hos er kör affiliatemarknadsföring längre så är det positivt för min del.

  17. #17
    JoakimDals avatar
    JoakimDal JoakimDal är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    4
    Citat Ursprungligen postat av Carl-Gustav Öberg Visa inlägg
    Jag är involverad i ett projekt som just nu är i beta, skall i det här läget fungera perfekt för bland annat den svenska marknaden. Testa gärna http://www.rankly.io/, helt gratis under beta-perioden (minst till årsskiftet) och vid officiell lansering så kommer ni att få gott om tid innan betalning krävs (och priserna kommer att hållas på rimliga nivåer).
    Måste säga att jag helt klart gillar den här tjänsten. Var kanske inte den flitigaste användaren av Gserp, men så långt jag kom så tycker jag detta är en fullvärdig ersättare.

  18. #18
    Gigenas avatar
    Gigena Gigena är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    40
    Hur bra fungerar Serpbook mot den svenska marknaden? Jag har testat Advanced Web Ranking ett tag och gillade tjänsten väldigt mycket, men när jag har börjat kontrollera fler keywords manuellt och med hjälp av en vän så ser resultaten ut att skilja sig en del på en ganska stor del av sökorden.

  19. #19
    HejSeos avatar
    HejSeo HejSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    106
    Citat Ursprungligen postat av Gigena Visa inlägg
    Hur bra fungerar Serpbook mot den svenska marknaden? Jag har testat Advanced Web Ranking ett tag och gillade tjänsten väldigt mycket, men när jag har börjat kontrollera fler keywords manuellt och med hjälp av en vän så ser resultaten ut att skilja sig en del på en ganska stor del av sökorden.
    Jag kör AWR nu och är också nöjd. Vad är det för fel du upplevde? Bara att rankingarna inte stämde generellt sett eller på enstaka ord? De är ju väldigt hjälpsamma på supporten så är det något fel med dem är jag övertygad om att de kan rätta till det.

    För mig har de de överlägset bästa funktionerna bland liknande verktyg.
    Senast redigerat av HejSeo den 2014-10-12 klockan 18:30.

  20. #20
    Pierre79s avatar
    Pierre79 Pierre79 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2014
    Inlägg
    3
    Gick in och kollade på Rankly och gillar verkligen vad jag ser. Helt klart ett bra alternativ till gserp.
    Senast redigerat av Pierre79 den 2014-12-10 klockan 12:12.

  21. #21
    Snaps avatar
    Snap Snap är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Citat Ursprungligen postat av Pierre79 Visa inlägg
    Gick in och kollade på Rankly och gillar verkligen vad jag ser. Helt klart ett bra alternativ till gserp.
    Jag testade Rankly idag, känns lite halvrörigt men helt okej alternativ.

  22. #22
    nfalks avatar
    nfalk nfalk är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    37
    Vet inte om det här är rätt tråd, men jag prövar. Som alla andra har jag ett verktyg jag använder för att kolla min placering i serpen. Nu senast såg jag att jag tappat några placeringar. Men när jag kolla på ett annat verktyg så har jag kvar min placering. Hur kommer det sig att olika online-verktyg visar olika resultat och vilken kan man lita på?
    Niclas Falk

    http://crent.se

  23. #23
    SEOSEONs avatar
    SEOSEON SEOSEON är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2015
    Ort
    Las Palmas de Gran Canaria
    Inlägg
    61
    Citat Ursprungligen postat av Gigena Visa inlägg
    Hur bra fungerar Serpbook mot den svenska marknaden?
    Serpbook har fungerat utmärkt för mig. Det bästa är att man kan uppdatera resultaten när som helst med ett knapptryck.
    SEOSEON - SEO & Digital marknadsföring

  24. #24
    Erik Elmqvists avatar
    Erik Elmqvist Erik Elmqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    146
    Har testat https://rankzon.com/ nu under en tid och så långt verkar den fungera stabilt. Har trackat ett 100-hundratal sökord och det har inte varit några problem. Du betalar också per sökord och inte per domän, blir alltså ganska billigt om du inte har flera tusen sökord som ska trackas..

    Rekommenderas!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Alternativ till AdWords (Billigare och bättre)
    Av Axel i forum Google AdWords
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-18, 17:40
  2. Alternativ till adsense
    Av svenska_hemsidor i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 17:00
  3. Alternativ till adcents
    Av dr phil i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 20:26
  4. xmlreader-alternativ
    Av Bezzen i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 13:59