Resultat 1 till 2 av 2

Slippa spam på phpBB-forum

  1. #1
    Herr Vikings avatar
    Herr Viking Herr Viking är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    2
    Jag installerade för några veckor sedan phpBB på mitt webbutrymme, jag hade ingen tidigare erfarenhet av phpBB men det var ju inga problem att lära sig grunderna...

    Nu har jag dock haft problem med spam, konton skapas enbart för att göra reklam för produkter, tjänster eller webbsidor och de har ingen koppling till forumet. Jag har fått ta bort flera hundra trådar och banna flera användare. Nu undrar jag om det är några här på SEO-forum som haft samma problem och känner till någon bra lösning för att slippa spam.

    Jag vet inte hur många det är som gör dessa konton och trådar men när jag spårar ip-adresserna så får jag träffar i Ukraina, USA, Kina och flera andra länder. De skriver också på flera olika språk, främst engelska och ryska, jag ska förbjuda vissa ord som download, free, buy och en del andra som använts men det fungerar nog inte i längden.

  2. #2
    Reachgrounds avatar
    Reachground Reachground är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    45
    Hej Herr Viking!

    Det var ett tag sedan jag hade ett phpBB-forum men jag kommer ihåg problemet. Mitt tips är att försöka stoppa bottarna i dörren istället för att rensa efter att de redan postat skräpet. Ett CAPTCHA-plugin kan vara lösningen. Här finns ett gäng moddar att tanka ner.

    Lycka till!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. vBulletin vs phpBB
    Av Tobias Nyholm i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-07, 01:26
  2. Tips för slippa straff
    Av Jumjum i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-04-20, 21:28
  3. Enkelt att slippa sandlådan!?
    Av Niklas i forum Googles sandlåda
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 21:58
  4. Spam via seo-forum ?
    Av DD Webb i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 20:54
  5. mod_rewrite till phpBB
    Av David Nilsson i forum URL-omskrivning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 19:15