Resultat 1 till 28 av 28

Rankly.io - testa gratis under beta-perioden

  1. #1
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    167
    Jag är involverad i Rankly.io - en ny plattform för placeringsmätning på sökmotorer, som just nu är i beta. I nuläget ska det vara stabilt nog att våga tipsa om . Testa gärna http://www.rankly.io/, helt gratis under beta-perioden (minst till årsskiftet) och vid officiell lansering så kommer ni att få gott om tid innan betalning krävs (och priserna kommer att hållas på rimliga nivåer).

    Dundertacksam för all tänkbar feedback!

  2. #2
    Fredrik-Erikssons avatar
    Fredrik-Eriksson Fredrik-Eriksson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    106
    Har försökt att regga ett konto utan framgång, tillfälligt nedstängt?

  3. #3
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    167
    ICAZeke: Yes, en tillfällig inaktivering av nyregistreringar - nu igång igen!

  4. #4
    Andrs avatar
    Andr Andr är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    76
    Jag är ytterst tveksam till att använda detta verktyg. Testade detta med en domän, någon timme efter att jag reggat domänen på sidan fick jag ett mejl på info@domännamn.se om att en rankingrapport är klar för det domännamnet.

    Om verktyget skickar ett automejl till info@domännamn.se är det ju helt värdelöst, jag tror att jag liksom de flesta andra håller koll på inte bara mina egna och mina kunders sidor, utan även konkurrerande domäner. Och man vill ju inte att mejl ska gå ut så fort man lägger till konkurrent1.se, konkurrent2.se o.s.v.

    Självklart kan det också vara en slump (konkurrent som testar tjänsten och av någon anledning angett fel mejladress) men det känns klart oroväckande och gör att jag tvivlar starkt på att använda denna tjänst framöver.

  5. #5
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    167
    Hej Andr,

    Tack för synpunkten, men så fungerar inte tjänsten. Du får ett mail till den e-postadress du registrerat kontot på om att första rapporten är klar - dvs. helt som man kan förvänta sig! Jag antar att du också registrerade kontot med den adressen och att det därför sammanföll.

  6. #6
    Andrs avatar
    Andr Andr är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    76
    Du har såklart rätt, det var jag som klantade mig. Ber så mycket om ursäkt, ni kan bortse från föregående inlägg. Blev dock oerhört rädd och sprang därför och postade här.

    Ska testa Rankly och kommer med feedback framöver.

    Citat Ursprungligen postat av Carl-Gustav Öberg Visa inlägg
    Hej Andr,

    Tack för synpunkten, men så fungerar inte tjänsten. Du får ett mail till den e-postadress du registrerat kontot på om att första rapporten är klar - dvs. helt som man kan förvänta sig! Jag antar att du också registrerade kontot med den adressen och att det därför sammanföll.

  7. #7
    Andrs avatar
    Andr Andr är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    76
    Tycker att tabellen med rankingförändringar är smidig, och bra att den visar så långt tillbaka som 6 månader. Det som jag saknar är att se antalet månatliga sökningar. En annan funktion som jag gärna skulle vilja se är möjligheten att gruppera keywords för en domän, t.ex. att sätta upp grupper "Viktiga", "Longtail", "Små" o.s.v. Eventuellt kan man lösa det på liknande sätt som Labels i Gmail?

    Har vissa domäner där jag trackar många sökord och skulle vara väldigt tidsbesparande om man kunde placera dem i grupper för att snabba på rankingkontroller.

  8. #8
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    167
    Hej Andr,

    Tack för feedbacken!

    Angående antalet månatliga sökningar så kan man få ut dessa via Google AdWords API, men att tillgängliggöra det tillsammans med data som scrape:ats ifrån Google på det här sättet i ett och samma verktyg vore ett snabbt recept för att bli avstängd från API:t (när det upptäcks, då det bryter med deras villkor). Vi har därför valt att inte gå den vägen, vill man få ut estimerad sökvolym för sökord rekommenderar vi Google AdWords Keyword Planner.

    Vi har en funktion för taggar, så om du markerar sökorden i tabellen som du vill tagga (som labels i Gmail) med en tagg och sedan väljer att lägga till en tagg för dessa sökord (under tabellen) så löser det biffen (du får då se genomsnittspositionen för sökorden med denna tagg i grafen, och så snart vi har funktionaliteten klar så kommer du även kunna välja att enbart se linjer för dessa sökord i grafen genom att välja en viss tagg).

  9. #9
    Andrs avatar
    Andr Andr är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    76
    Sökvolymen vet jag hur jag får ut, dock var det smidigt med Gserp att kunna se den direkt i verktyget. Dock förstår jag nu varför ni valt bort det.

    Tac kför hänvisningen till tagfunktionen, hade missat även denna. Domänen jag testar på har jag kanske 50-100 sökord på, så jag såg helt enkelt inte menyn längst ner i listan.

  10. #10
    sadsmiles avatar
    sadsmile sadsmile är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    Borås
    Inlägg
    9
    Snyggt gjort, riktigt trevlig. Saknar dock en sak. Kör idag lite rankingkoll via en app (SERPmojo) på min telefon och där kan jag exportera rankingen (senaste samt historiskt från det att jag började kolla upp orden i appen) till Excel, något jag har märkt är väldigt användbart i bland.

    Saknar detta i rankly.io, är det något ni har funderat på att lägga till så småningom? Vore också bra med någon utskriftsmöjlighet, att få upp aktuell ranking,förändringar under den senaste tiden samt diagram, till exempelvis papper eller PDF.

  11. #11
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    167
    sadsmile: Tack för feedbacken! Export till PDF har vi redan klar rent tekniskt, vi ska bara hitta platsen för knappen Export till CSV/Excel är inga konstigheter, lägger upp det på att-göra-listan! Tack igen!

  12. #12
    sadsmiles avatar
    sadsmile sadsmile är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    Borås
    Inlägg
    9
    Carl-Gustav: Tack för svaret.

    Har en sak som jag undrar över, jag skaffade ett konto hos er den 13 augusti och fick då en ranking. Men sedan dess så har rankingen inte uppdateras. Kommer det att uppdateras dagligen eller en gång i veckan eller vad är det som gäller?

  13. #13
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    167
    Hej igen! Så skall det inte fungera och så ser det inte ut på de konton vi testar med - kan du skicka ett privat meddelande här eller ett mail till [email protected] med vilket användarnamn och domän det gäller?

  14. #14
    sadsmiles avatar
    sadsmile sadsmile är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2013
    Ort
    Borås
    Inlägg
    9
    Citat Ursprungligen postat av Carl-Gustav Öberg Visa inlägg
    Hej igen! Så skall det inte fungera och så ser det inte ut på de konton vi testar med - kan du skicka ett privat meddelande här eller ett mail till [email protected] med vilket användarnamn och domän det gäller?
    Mailade dig precis...

  15. #15
    Andrs avatar
    Andr Andr är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    76
    Om jag lägger till, säg 20 sökord, så visas ingen rank för kanske hälften av dem. D.v.s. många sökord som inte placeringen visas för, och detta är inte sökord där sidan ligger 100+ på. Dessa sökord är inte nytillagda utan har funnits tillagda sen jag började testa Rankly.

    Varför?

  16. #16
    fieldgroves avatar
    fieldgrove fieldgrove är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    16
    Jag har startat ett konto hos er nu. Positionen på 2 utav mina sökord stämmer inte överens med verkligheten.

  17. #17
    Gigenas avatar
    Gigena Gigena är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    40
    Hur tar man bort en domän? Jag har samma problem som Andr ovan. För vissa sökningar så visas ingen rankning även fastän sökorden rankar (har kollat i inkognito-läge, gserp och ranktracker).

  18. #18
    sökoptimerings avatar
    sökoptimering sökoptimering är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    102
    Otroligt fin och vacker design, enkelt att navigera igenom men jag får ingen verifikations email?
    Testar just nu olika projekt inom Tictail

  19. #19
    Jontzs avatar
    Jontz Jontz är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Malta
    Inlägg
    70
    Lagt upp ett par sajter med typ 20 keywords för nån vecka sedan, som fortfarande inte visar positionerna.
    Det är lite för lång tid.

    Annars ser det väldigt bra ut.

  20. #20
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    167
    @Jontz: Det låter mycket märkligt, kan du PM:a mig vilken webbplats det gäller?
    @Sökoptimering: Vi hade tidigare ett problem med att dessa mail i vissa fall hamnade i spamfilter, men det bör inte inträffa längre - kan du för säkerhets skull dubbelkolla att det inte ligger i spamkorgen? Du kan även be att få ett nytt verifikationsmail här: http://www.rankly.io/verify.php
    @Gigena & @Andr: Under en tid hade vi problem med våra mätningar, men det bör har flutit på fint åtminstone den senaste en och halv veckan - hur ser det ut nu?
    @fieldgrove: PM:a gärna mer information så tittar vi närmre på det!

  21. #21
    JoakimDals avatar
    JoakimDal JoakimDal är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    4
    jag tycker den känns riktigt bra rankly! Fungerar klockrent för egen del. Hoppas även ni andra håller med.

  22. #22
    webb365s avatar
    webb365 webb365 är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jun 2014
    Ort
    Sliema, Malta
    Inlägg
    31
    Kommer ni lägga till en ungefärlig siffra på antalet sökningar per månad? Det är ganska jobbigt och hoppas fram och tillbaka mellan adwords och rankly. En sådan funktion skulle förbättra tjänsten väldigt mycket för min del.

  23. #23
    Promotorns avatar
    Promotorn Promotorn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1
    Gillar verkligen Rankly, känns som den kan bli riktigt bra om den fortsätter att utvecklas och buggfixas. Väldigt nyfiken på om Jimmys verktyg kommer också.

    Ett par konstiga saker händer dock med Rankly:

    Jag har lagt upp mina domäner som t ex "domän.se", då kommer istället träffar på vissa ord för t ex "mindomän.se" (en konkurrents domän).. Jag ska väl inte behöva lägga in www som subdomän?

    Förstår inte hur tidsaxeln ställs in - på vissa domäner går den övre skalan ända från 2012, medan på andra kan man bara se den senaste månaden. Hur ställer man in detta?

  24. #24
    Jontzs avatar
    Jontz Jontz är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Malta
    Inlägg
    70
    Har pmat dig för ett tag sen inväntar fortfarande en fix/svar

    Citat Ursprungligen postat av Carl-Gustav Öberg Visa inlägg
    @Jontz: Det låter mycket märkligt, kan du PM:a mig vilken webbplats det gäller?
    @Sökoptimering: Vi hade tidigare ett problem med att dessa mail i vissa fall hamnade i spamfilter, men det bör inte inträffa längre - kan du för säkerhets skull dubbelkolla att det inte ligger i spamkorgen? Du kan även be att få ett nytt verifikationsmail här: http://www.rankly.io/verify.php
    @Gigena & @Andr: Under en tid hade vi problem med våra mätningar, men det bör har flutit på fint åtminstone den senaste en och halv veckan - hur ser det ut nu?
    @fieldgrove: PM:a gärna mer information så tittar vi närmre på det!

  25. #25
    sökoptimerings avatar
    sökoptimering sökoptimering är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    102
    Hej Jontz får denna felkod bifogar även bild

    Login
    Sign up


    Fatal error: Uncaught exception 'Exception' with message 'User does not exist' in /var/www/clients/client1/web13/web/verify.php:79 Stack trace: #0 {main} thrown in /var/www/clients/client1/web13/web/verify.php on line 79
    Testar just nu olika projekt inom Tictail

  26. #26
    sökoptimerings avatar
    sökoptimering sökoptimering är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    102
    Inboxa mig
    Testar just nu olika projekt inom Tictail

  27. #27
    SebastianJs avatar
    SebastianJ SebastianJ är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2012
    Inlägg
    5
    -
    Senast redigerat av SebastianJ den 2022-05-21 klockan 17:54.

  28. #28
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    167
    Citat Ursprungligen postat av SebastianJ Visa inlägg
    Rankly har fungerat lite sisådär för min del.

    Den första månaden eller så uppdaterades enbart nyckelord för enbart en sajt, nu på senare tid har det börjat uppdateras för de andra sajterna med - dock släpar det efter med upp till en vecka för vissa sajter.

    Appen är ju dock i beta och gratis, så man kanske inte skall klaga alltför mycket ändån :P.
    Hej Sebastian,

    Så borde det inte vara - vill du PM:a mig vilken sajt det gäller så skall vi undersöka problemet? Angående beta och gratis, så är vi väldigt tacksamma för klagomål nu så att vi kan slipa fram en riktigt stabil produkt!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Rank Tracker Beta v4.8b1 - Gratis (Juli 2009)
    Av David Olofsson i forum SEO-verktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 14:25
  2. Nu ska vi testa hur idn domäner håller sig
    Av Per Renemark i forum Domänen
    Svar: 97
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 23:19
  3. Vågar du testa?
    Av ställan i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-13, 18:46
  4. Testa dina SEO kunskaper!
    Av Marcus Westberg i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 23:23