Resultat 1 till 13 av 13

Snälla hjälp mig med mitt konstiga Google resultat

  1. #1
    KrukaaNs avatar
    KrukaaN KrukaaN är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    26
    Hej alla. Jag behöver verkligen hjälp så jag hoppas att ni orkar läsa

    det är så här att jag har ett phpbb-forum som jag har hostat upp.
    jag har anmält min url till google så att dom ska indexera fortare och så har jag lagt till min sida till google analystic.
    jag har också lagt till en sitemap och en robots.txt fil upp på mitt webbhotell.


    Först gick det skitbra men sen togs länkarna bort igen från googles index. men se gick det bara skit och allting försvann hela tiden. Jag fick mekka med sessions id och sitenamnet hela tiden och nu så tar google med alla mina sidor som uteslutna resultat


    När jag ska kolla hur många sidor som google har indexerat av min sida ser det ut så här: http://www.google.se/search?q=site:w...=&start=0&sa=N

    när jag kollar längst ner så står det att jag har 10 sidor
    när jag klickar på nästa står det att jag har 10 sidor
    klickar jag på nästa en gång till står det att jag har 3 sidor.

    Men det konstigaste av allt är att när jag är på sista sidan (3) så står där längst ner:

    "Vi har uteslutit vissa svar som var snarlika 21 som redan visats för att kunna ge dig de mest relevanta resultaten.
    Om du vill kan du göra om sökningen och inkludera tidigare uteslutna resultat."

    Jag fattar att det betyder att dom inte visar alla länkarna för att dom andra ska få bättre sökresultet men om jag trycker på "uteslutna resultatskiten" så får jag 36 sidor.

    Kommer det att rätta upp sig sen när google har indexerat 100 sidor av min sida eller kommer min sida knappt finnas med på google p.g.a "uteslutna resultatskiten"?

    Behöver verkligen hjälp!

    Nu har jag tagit bort sessions id för gäster så nu har den inga
    index.php?sid=482390489230842095
    index.php?sid=482390489230842096
    index.php?sid=482390489230842097
    index.php?sid=482390489230842098
    nu längre.
    men problemet är det att när jag söker på site:www.moppeforum.net så får jag upp 3 sidor med länkar sen står det

    "Vi har uteslutit vissa svar som var snarlika 21 som redan visats för att kunna ge dig de mest relevanta resultaten.
    Om du vill kan du göra om sökningen och inkludera tidigare uteslutna resultat."

    Trycker jag på den så kommer det upp 36 sidor med skräplänkar. men nu så verkar det som om google inte uppdaterar min sida på deras index även om googlebot är inne på min sida hela tiden :/. Nån som har något annat förslag?

    MVH KrukaaN

  2. #2
    Nisses avatar
    Nisse Nisse är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    198
    Vad är det du har "problem" med? Du vill att google ska indexera fler sidor eller?

  3. #3
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Det du letar efter heter mod_rewrite. Det finns moduler till phpbb för att implementera det. Så länge du har dynamiska urler (sidor med parametrar bakom ett ?-tecken) istället för statiska (parametrarna ligger i urlen, som på detta forum) kommer google att ha svårt att indexera ditt forum.

    Själv använder jag den här moden på mitt forum: http://search.able2know.com/About/10825.html - det finns fler, testa googla på phpbb mod_rewrite
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  4. #4
    berraåsnobbens avatar
    berraåsnobben berraåsnobben är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Fristad
    Inlägg
    138
    Hej
    Google hittar 351 sidor.
    Börja med att byta ut title, description och keywords så att de blir unika för varje sida.

  5. #5
    KrukaaNs avatar
    KrukaaN KrukaaN är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    26
    Tack Hjalmar har installer mod_rewrite nu :P. Föresten. Tror du att google kommer ordna upp det igen så att mina sidor hamnar i deras första index istället?

  6. #6
    KrukaaNs avatar
    KrukaaN KrukaaN är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    26
    Ingen som vet?
    föresten. jag ser inte om det funkar. ska sidan heta nåt med www.moppeforum.net/3265.html om man ska kolla på en topic eller?


    ska .htaccess se ut såhär?
    Kod:
    <Limit GET POST PUT>
    Order Allow,Deny
    Deny from All
    RewriteEngine On 
    RewriteRule ^forums.* index.php [L,NC]
    RewriteRule ^post-([0-9]*).html&highlight=([a-zA-Z0-9]*) viewtopic.php?p=$1&highlight=$2 [L,NC]
    RewriteRule ^post-([0-9]*).* viewtopic.php?p=$1 [L,NC]
    RewriteRule ^view-poll([0-9]*)-([0-9]*)-([a-zA-Z]*).* viewtopic.php?t=$1&postdays=$2&postorder=$3&vote=viewresult [L,NC]
    RewriteRule ^about([0-9]*).html&highlight=([a-zA-Z0-9]*) viewtopic.php?t=$1&highlight=$2 [L,NC]
    RewriteRule ^about([0-9]*).html&view=newest viewtopic.php?t=$1&view=newest [L,NC]
    RewriteRule ^about([0-9]*)-([0-9]*)-([a-zA-Z]*)-([0-9]*).* viewtopic.php?t=$1&postdays=$2&postorder=$3&start=$4 [L,NC]
    RewriteRule ^about([0-9]*)-([0-9]*).* viewtopic.php?t=$1&start=$2 [L,NC]
    RewriteRule ^about([0-9]*).* viewtopic.php?t=$1 [L,NC]
    RewriteRule ^about([0-9]*).html viewtopic.php?t=$1&start=$2&postdays=$3&postorder=$4&highlight=$5 [L,NC]
    RewriteRule ^mark-forum([0-9]*).html* viewforum.php?f=$1&mark=topics [L,NC]
    RewriteRule ^updates-topic([0-9]*).html* viewtopic.php?t=$1&watch=topic [L,NC]
    RewriteRule ^stop-updates-topic([0-9]*).html* viewtopic.php?t=$1&unwatch=topic [L,NC]
    RewriteRule ^forum-([0-9]*).html viewforum.php?f=$1 [L,NC]
    RewriteRule ^forum-([0-9]*).* viewforum.php?f=$1 [L,NC]
    RewriteRule ^topic-([0-9]*)-([0-9]*)-([0-9]*).* viewforum.php?f=$1&topicdays=$2&start=$3 [L,NC]
    RewriteRule ^ptopic([0-9]*).* viewtopic.php?t=$1&view=previous [L,NC]
    RewriteRule ^ntopic([0-9]*).* viewtopic.php?t=$1&view=next [L,NC]
    </Limit>
    Senast redigerat av KrukaaN den 2006-11-29 klockan 16:15.

  7. #7
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jag gick in på sidan och provade klicka på en länk men fick en 404 not found.

    Föresten. Tror du att google kommer ordna upp det igen så att mina sidor hamnar i deras första index istället?
    Fixa till länkarna och skaffa ett tiotal bra länkar från andra sidor till ditt forum och ge det ett par veckor så ska det nog allt bli bra.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  8. #8
    KrukaaNs avatar
    KrukaaN KrukaaN är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    26
    Jag fattar inte vilka länkar du menar Jim.

  9. #9
    KrukaaNs avatar
    KrukaaN KrukaaN är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    26
    aha nu fattar jag. när man är gäst så går det inte att trycka på länkarna. hur fixar man det tro?

  10. #10
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Alltså, egentligen enligt reglerna får du inte ha med dina sida om du ska fråga om hjälp.

    Jag tänker sitta ner och lägga ner konsultering till dig för tusentals kronor gratis.

    Skriv en tråd att du behöver hjälp med din sida här:
    http://www.seo-forum.se/foermedling-av-seo-tjaenster/

    Så kan folk här kontakta dig.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  11. #11
    KrukaaNs avatar
    KrukaaN KrukaaN är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    26
    kan ingen bara hjälpa mig att hitta felet i denna kod`?
    Kod:
    <Limit GET POST PUT>
    Order Allow,Deny
    Deny from All
    RewriteEngine On 
    RewriteRule ^forums.* index.php [L,NC]
    RewriteRule ^post-([0-9]*).html&highlight=([a-zA-Z0-9]*) viewtopic.php?p=$1&highlight=$2 [L,NC]
    RewriteRule ^post-([0-9]*).* viewtopic.php?p=$1 [L,NC]
    RewriteRule ^view-poll([0-9]*)-([0-9]*)-([a-zA-Z]*).* viewtopic.php?t=$1&postdays=$2&postorder=$3&vote=viewresult [L,NC]
    RewriteRule ^about([0-9]*).html&highlight=([a-zA-Z0-9]*) viewtopic.php?t=$1&highlight=$2 [L,NC]
    RewriteRule ^about([0-9]*).html&view=newest viewtopic.php?t=$1&view=newest [L,NC]
    RewriteRule ^about([0-9]*)-([0-9]*)-([a-zA-Z]*)-([0-9]*).* viewtopic.php?t=$1&postdays=$2&postorder=$3&start=$4 [L,NC]
    RewriteRule ^about([0-9]*)-([0-9]*).* viewtopic.php?t=$1&start=$2 [L,NC]
    RewriteRule ^about([0-9]*).* viewtopic.php?t=$1 [L,NC]
    RewriteRule ^about([0-9]*).html viewtopic.php?t=$1&start=$2&postdays=$3&postorder=$4&highlight=$5 [L,NC]
    RewriteRule ^mark-forum([0-9]*).html* viewforum.php?f=$1&mark=topics [L,NC]
    RewriteRule ^updates-topic([0-9]*).html* viewtopic.php?t=$1&watch=topic [L,NC]
    RewriteRule ^stop-updates-topic([0-9]*).html* viewtopic.php?t=$1&unwatch=topic [L,NC]
    RewriteRule ^forum-([0-9]*).html viewforum.php?f=$1 [L,NC]
    RewriteRule ^forum-([0-9]*).* viewforum.php?f=$1 [L,NC]
    RewriteRule ^topic-([0-9]*)-([0-9]*)-([0-9]*).* viewforum.php?f=$1&topicdays=$2&start=$3 [L,NC]
    RewriteRule ^ptopic([0-9]*).* viewtopic.php?t=$1&view=previous [L,NC]
    RewriteRule ^ntopic([0-9]*).* viewtopic.php?t=$1&view=next [L,NC]
    </Limit>

  12. #12
    KrukaaNs avatar
    KrukaaN KrukaaN är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    26
    ingen-?

  13. #13
    Nisses avatar
    Nisse Nisse är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    198
    [QUOTE=Jim Westergren]
    Jag tänker sitta ner och lägga ner konsultering till dig för tusentals kronor gratis.

    QUOTE]

    Menade du kanske "..tänker inte sitta.."

    Krukaan: Kanske du hittar hjälp på t.ex. phpportalen.net? Hoppas det löser sig.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)