Resultat 1 till 3 av 3

Anchor Ads, Adsense

  1. #1
    Lucas Gs avatar
    Lucas G Lucas G är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2014
    Inlägg
    5
    Läste någon gång 2013 att google skulle börja köra ut ankar ads, eller också känt som sticky ads till sina användare. Då kan man ha en mobil ad som ligger längst ner på botten hela tiden, vilket brukar ge väldigt bra resultat. Har googlat lite men kommer bara fram till att sidan inte finns. (https://support.google.com/adsense/answer/6068526?hl=en)

    Någon som vet något om ämnet, läste även att bara premium advertisers fick tillgång till produkten först, men det var ändå mer än 6 månader sedan.

    Mvh Lucas

  2. #2
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Jag såg detta "in action" för kanske en månad sedan när jag surfade från iphonen. En sticky ad från just adsense dök upp. Kommer inte ihåg exakt vilken sajt det var, men det var en relativt stor auktoritär amerikansk sida. Jag förvånades då över att en så pass välrenommerad sida råkat bryta mot adsensepolicyn, som normalt inte tillåter detta. Men det kanske var en betatest eller liknande?

  3. #3
    Lucas Gs avatar
    Lucas G Lucas G är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2014
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av torkel Visa inlägg
    Jag såg detta "in action" för kanske en månad sedan när jag surfade från iphonen. En sticky ad från just adsense dök upp. Kommer inte ihåg exakt vilken sajt det var, men det var en relativt stor auktoritär amerikansk sida. Jag förvånades då över att en så pass välrenommerad sida råkat bryta mot adsensepolicyn, som normalt inte tillåter detta. Men det kanske var en betatest eller liknande?
    Jag har läst att det ska ha varit öppet för adsense partners först och främst för beta testing, men sen borde det ha kommit ut nu tycker man ju!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Adsense-problem
    Av mcelwee i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-05-07, 19:34
  2. 100 anchor text länkar säljes PR8, PR7, PR6, PR5, PR4, PR3
    Av bigdata i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-16, 09:48
  3. Adsense problem
    Av Mattias67 i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-08-21, 08:33
  4. Sidvisningar adsense
    Av mmaforum i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-05, 11:45
  5. adsense
    Av goodvibes i forum Google
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-04-03, 13:41