Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 30 av 46

Officiell tråd för Wincher

  1. #1
    lyxs avatar
    lyx lyx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    73
    Om det går bra för Jim och övriga administratörer skapar jag härmed en officiell tråd för SEO-verktyget Wincher. Det börjar bli missvisande att svara på frågor i den gamla Gserp-tråden.

    Som jag tidigare skrivit är vi ute efter feedback. Hittills har vi fått enormt bra förslag på funktioner och mer än hälften av allt vi fått in har vi redan implementerat.

  2. #2
    HejSeos avatar
    HejSeo HejSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    106
    Tänkte bara fylla i varför ett etikettsystem är väldigt viktigt för min del iaf. Det är därför att ifall man har flera hundra sökord på en och samma domän kommer grafen bli oläslig. Därför skulle jag vilja klicka på olika etiketter/taggar och på så vis kunna filtrera vad för keywords jag ser i grafen. Att man nu kan "klicka ur" de keywords man ej vill se kommer ta för lång tid ifall man ska klicka ur massvis.

  3. #3
    Jontzs avatar
    Jontz Jontz är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Malta
    Inlägg
    70
    Hur ser man överblick över samtliga webbplatser (+/-)? Vi har ju några hundratals webbplatser så det blir rätt jobbigt att kolla igenom allt manuellt.

  4. #4
    lyxs avatar
    lyx lyx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    73
    Citat Ursprungligen postat av Jontz Visa inlägg
    Hur ser man överblick över samtliga webbplatser (+/-)? Vi har ju några hundratals webbplatser så det blir rätt jobbigt att kolla igenom allt manuellt.
    Du har helt rätt i att det saknas en total översikt över sitt engagemang. Vi har beslutat av att bygg en riktigt grym dashboard och vi behöver hjälp att bestämma vilket data som ska visas.

    Har du några förslag?

  5. #5
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Roligt att se att feedback tas emot. Nu helt rimligt pris, och verkar som att ni jobbar på att finslipa tjänsten.

  6. #6
    Jontzs avatar
    Jontz Jontz är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Malta
    Inlägg
    70
    Skönt att höra. Det är viktigt.

    Informationen som presenterades på Gserp var allt jag behövde.

  7. #7
    Jontzs avatar
    Jontz Jontz är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Malta
    Inlägg
    70
    Vad händer med kontot när trial går ut?

  8. #8
    Gigenas avatar
    Gigena Gigena är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    40
    Såg att ni har justerat priset från domän nr 11. Bra för oss som har massor av sajter.

    Kommer det vara möjligt att se vilken landningssida det är som rankar utan att gå in och klicka specifikt för varje sökord? Jag skulle vilja se en mer översiktlig jämförelse med konkurrenterna. Det tar tid och är rörigt att kolla i grafen, eller har jag bara missat något? Just nu föredrar jag Rank Ranger, eftersom man ser landningssidan som rankar samtidigt som det är enklare att jämföra med konkurrenterna då man kan byta mellan olika dashboards smidigt för att antingen se en domän åt gången eller varje keyword med konkurrenternas positioner.

  9. #9
    Erik Elmqvists avatar
    Erik Elmqvist Erik Elmqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    146
    Citat Ursprungligen postat av Jontz Visa inlägg
    Hur ser man överblick över samtliga webbplatser (+/-)? Vi har ju några hundratals webbplatser så det blir rätt jobbigt att kolla igenom allt manuellt.
    En överblick saknar jag också. Dashborden som fanns på Gserp räckte mer än väl.

  10. #10
    DavidWiggs avatar
    DavidWigg DavidWigg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    20
    Citat Ursprungligen postat av Jontz Visa inlägg
    Vad händer med kontot när trial går ut?
    Man fryser kontot, det går att komma in men man får inte någon statistik.

  11. #11
    lyxs avatar
    lyx lyx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    73
    Citat Ursprungligen postat av Jontz Visa inlägg
    Vad händer med kontot när trial går ut?
    Hej!

    Precis som DavidWigg skrev så fryser vi statistik-sidan.
    30 dagar efter trialperioden gått ut nedgraderas kontot till ett minimalt gratiskonto där man får ha 1 domän med 1 sökord.

  12. #12
    lyxs avatar
    lyx lyx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    73
    Citat Ursprungligen postat av Gigena Visa inlägg
    Såg att ni har justerat priset från domän nr 11. Bra för oss som har massor av sajter.

    Kommer det vara möjligt att se vilken landningssida det är som rankar utan att gå in och klicka specifikt för varje sökord? Jag skulle vilja se en mer översiktlig jämförelse med konkurrenterna. Det tar tid och är rörigt att kolla i grafen, eller har jag bara missat något? Just nu föredrar jag Rank Ranger, eftersom man ser landningssidan som rankar samtidigt som det är enklare att jämföra med konkurrenterna då man kan byta mellan olika dashboards smidigt för att antingen se en domän åt gången eller varje keyword med konkurrenternas positioner.
    Hej! Vi kommer lägga in vilken url man rankar på redan i början av nästa vecka. I samband med uppdateringen kommer vi även ändra om layouten så den blir bredare. Vi bakar in allt som finns i vänstermenyn på samma domän-sida, och kan därmed använda meny-utrymmet till bland annat större grafer.

    Vi kommer också att bygga en dashboard med total översikt över alla domäner. Men den uppdateringen kommer inte med nästa vecka.

  13. #13
    Delphorias avatar
    Delphoria Delphoria är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    13
    Citat Ursprungligen postat av lyx Visa inlägg
    Hej! Vi kommer lägga in vilken url man rankar på redan i början av nästa vecka. I samband med uppdateringen kommer vi även ändra om layouten så den blir bredare. Vi bakar in allt som finns i vänstermenyn på samma domän-sida, och kan därmed använda meny-utrymmet till bland annat större grafer.

    Vi kommer också att bygga en dashboard med total översikt över alla domäner. Men den uppdateringen kommer inte med nästa vecka.
    Hej!

    Några konstigheter i wincher. Jag har mailat, men inte fått svar än..

    - Jag saknar sorteringen på "change" som man hade i gserp.
    - Skulle också vilja kunna se alla mina sökord i samma graf OCH i samma lista, så som i gserp, så att man lätt kan få en överblick om det generellt gått uppåt eller nedåt.
    - När jag väljer att se 100 sökord åt gången så blir (i princip alltid) grafen helt tom, verkar väldigt "skakigt" systemet? Ofta saknas också sammanfattningen högst upp, står bara n/a.

    Kommer detta att bli bättre? Vill ju se ett stabilt system innan man väljer att betala för det.. :-)

    Mvh Åsa

  14. #14
    lyxs avatar
    lyx lyx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    73
    Citat Ursprungligen postat av Delphoria Visa inlägg
    Hej!

    Några konstigheter i wincher. Jag har mailat, men inte fått svar än..

    - Jag saknar sorteringen på "change" som man hade i gserp.
    - Skulle också vilja kunna se alla mina sökord i samma graf OCH i samma lista, så som i gserp, så att man lätt kan få en överblick om det generellt gått uppåt eller nedåt.
    - När jag väljer att se 100 sökord åt gången så blir (i princip alltid) grafen helt tom, verkar väldigt "skakigt" systemet? Ofta saknas också sammanfattningen högst upp, står bara n/a.

    Kommer detta att bli bättre? Vill ju se ett stabilt system innan man väljer att betala för det.. :-)

    Mvh Åsa
    Tack för feedback!

    1. Sortering på change är nu implementerat.
    2. Jag förstår inte riktigt...? Vill du kunna välja fler än 100 sökord per sida?
    3. Vi har haft problem med senaste uppdateringen då ett uppdaterat lib började krångla.

    Om det inte är stabilt nu får du gärna beskriva lite mer i detalj vad vi kan förbättra. Vi vill ha så mycket feedback som möjligt!

  15. #15
    HejSeos avatar
    HejSeo HejSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    106
    1. Väljer man ett keyword så har alla konkurrenter och ens egna sida samma position varje dag i grafen. DVS alla grafer ser exakt likadana ut. Detta gäller alltså endast när man väljer ett keyword.

    2. Skulle vilja att man kan ställa in notifications lite mer exakt. Tex att man ska få mail om man tappat/gått förbi en viss placering exempelvis.

    3. Att man kan gruppera sökord på bättre sätt (nämt något om detta tidigare i tråden). Detta vore ett enormt lyft tycker jag.

    och slutligen en fråga: är change ändringen från gårdagen eller från föregående måndag?

  16. #16
    lyxs avatar
    lyx lyx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    73
    Citat Ursprungligen postat av HejSeo Visa inlägg
    1. Väljer man ett keyword så har alla konkurrenter och ens egna sida samma position varje dag i grafen. DVS alla grafer ser exakt likadana ut. Detta gäller alltså endast när man väljer ett keyword.

    2. Skulle vilja att man kan ställa in notifications lite mer exakt. Tex att man ska få mail om man tappat/gått förbi en viss placering exempelvis.

    3. Att man kan gruppera sökord på bättre sätt (nämt något om detta tidigare i tråden). Detta vore ett enormt lyft tycker jag.

    och slutligen en fråga: är change ändringen från gårdagen eller från föregående måndag?


    Jag kollar upp grafen.

    Bra feedback!

  17. #17
    hummelgards avatar
    hummelgard hummelgard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    81
    När kommer app?
    Skribentus- Texter helt enkelt.

  18. #18
    Delphorias avatar
    Delphoria Delphoria är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    13
    Hej,

    Tack för svar! :-)

    Ang denna:
    2. Jag förstår inte riktigt...? Vill du kunna välja fler än 100 sökord per sida?

    Jag vill alltså kunna välja att se alla mina sökord i en enda lång lista (på en och samma sida), inte bara välja 10, 20.. 100 sökord per sida. Och att alla sökord då finns med även i grafen. Ja, det blir gyttrigt, men det är ändå ett bra sätt att se övergripande om man faller eller ökar. Blir väldigt tydligt vad som händer i grafen med ens placeringar då när google t ex gör uppdateringar. Detta fanns i gserp.

  19. #19
    HejSeos avatar
    HejSeo HejSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    106
    Är changekolumnen ändringen från gårdagen eller från förra veckan?

  20. #20
    Jontzs avatar
    Jontz Jontz är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Malta
    Inlägg
    70
    Hoppas att ni hunnit lösa dashboard tills dess. Vore ju stört jobbigt att lägga in 250 sajter igen för att jag vill vänta lite.

    Citat Ursprungligen postat av lyx Visa inlägg
    Hej!

    Precis som DavidWigg skrev så fryser vi statistik-sidan.
    30 dagar efter trialperioden gått ut nedgraderas kontot till ett minimalt gratiskonto där man får ha 1 domän med 1 sökord.

  21. #21
    Erik Elmqvists avatar
    Erik Elmqvist Erik Elmqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    146
    Är en dashboard på gång? Jag har ingen lust att betala innan jag får se en fullt fungerande dashboard.

  22. #22
    lyxs avatar
    lyx lyx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    73
    Citat Ursprungligen postat av Delphoria Visa inlägg
    Hej,

    Tack för svar! :-)

    Ang denna:
    2. Jag förstår inte riktigt...? Vill du kunna välja fler än 100 sökord per sida?

    Jag vill alltså kunna välja att se alla mina sökord i en enda lång lista (på en och samma sida), inte bara välja 10, 20.. 100 sökord per sida. Och att alla sökord då finns med även i grafen. Ja, det blir gyttrigt, men det är ändå ett bra sätt att se övergripande om man faller eller ökar. Blir väldigt tydligt vad som händer i grafen med ens placeringar då när google t ex gör uppdateringar. Detta fanns i gserp.
    Okej!

    Nu går det att visa upp till 400 keywords per sida. Valet sparas till nästa gång du vill kolla på domänen.

  23. #23
    lyxs avatar
    lyx lyx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    73
    Citat Ursprungligen postat av Erik Elmqvist Visa inlägg
    Är en dashboard på gång? Jag har ingen lust att betala innan jag får se en fullt fungerande dashboard.
    Det är på gång.

    Rada gärna upp vad du vill ha på den

  24. #24
    HejSeos avatar
    HejSeo HejSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    106
    Planerar ni inom kort/snart att lägga till en funktion för gruppering/taggar/etiketter av keywords så att man får en enklare översikt?

  25. #25
    lyxs avatar
    lyx lyx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    73
    Citat Ursprungligen postat av HejSeo Visa inlägg
    Planerar ni inom kort/snart att lägga till en funktion för gruppering/taggar/etiketter av keywords så att man får en enklare översikt?
    Det inget som vi kommer göra under de närmaste veckorna.

    Det är en bra funktion. Men svårigheten är att implementera det samtidigt som man håller det snyggt och rent som vi vill ha det.

  26. #26
    HejSeos avatar
    HejSeo HejSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    106
    Citat Ursprungligen postat av lyx Visa inlägg
    Det inget som vi kommer göra under de närmaste veckorna.

    Det är en bra funktion. Men svårigheten är att implementera det samtidigt som man håller det snyggt och rent som vi vill ha det.
    Okej, tack för svar!

  27. #27
    Jontzs avatar
    Jontz Jontz är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Malta
    Inlägg
    70
    Gserp hade allt som behövdes.

    Kommer jag behöva lägga in alla mina nyckelord och domäner igen när jag inte betalar?
    Vore schysst om ni kunde lösa det på nåt vis.


    Citat Ursprungligen postat av lyx Visa inlägg
    Det är på gång.

    Rada gärna upp vad du vill ha på den

  28. #28
    Delphorias avatar
    Delphoria Delphoria är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    13
    Hej!

    Vi har lagt in våra mobilsajter m.sajten.se i gserp och wincher men de visar inga rankingar alls, 100+ på alla sökord. Bör man inte få fram statistik även där, dvs hur mobilsajten rankas på mobilsöken, eller är det bara på huvuddomänen det fungerar? Vi kommer upp i mobilsöken så mobilsajten är indexerad på något vis i alla fall....

    Hur ska det vara?

    Mvh Åsa

  29. #29
    AndreasAs avatar
    AndreasA AndreasA är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Åbo, Finland
    Inlägg
    1
    Jag frågar samma här som på ehandel.se och hoppas på ett snabbt svar. Annars får nog ägarna till tjänsten söka en ny kund:

    Har försökt nå Winchers kundsupport, inte lyckats.

    Har någon annan lyckats nå dem?

    Jag saknar en massa viktig SEO-historik och allt verkar va borta som fanns i vårt gamla Gserp konto.

  30. #30
    Erik Elmqvists avatar
    Erik Elmqvist Erik Elmqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    146
    Jag har under flera dagar försökt att betala men knappen "Go to payment" är helt död. Någon support verkar inte heller synas till.

    Försvinner alla sajter jag har inlagda idag när min trial går ut?

    Känns som att det enklaste vore om ni höll fast vid Gserp, det här verkar ju vara rena rama fiaskot...

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Officiell tråd för Gserp
    Av Anders H i forum SEO-verktyg
    Svar: 106
    Senaste inlägg: 2014-08-26, 10:36
  2. Officiell tråd för RankTrail
    Av Rolf Widerström i forum SEO-verktyg
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-03-20, 15:56
  3. SEO PowerSuite verktyg - officiell tråd
    Av Link-Assistant i forum SEO-verktyg
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-08-30, 13:30
  4. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-02-10, 11:54
  5. Officiell information från Google
    Av Timothy Vass i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-29, 01:26