Resultat 1 till 3 av 3

Problem i WMT

  1. #1
    Kajsa Magdalenas avatar
    Kajsa Magdalena Kajsa Magdalena är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    17
    Hej!

    Jag är inte särskild bevandrad i wordpress men har sedan en tid tillbaka haft en wordpress sajt som jag jobbat med en del. Fokuset har varit på riklig och unik content samt seo då förstås. WMT verkar dock inte digga min sajt och jag får ständigt upp felmeddelanden. Flertalet gånger har jag fått upp "Googlebot kan inte komma åt din webbplats". Jag har tagit bort plugin som skulle kunna påverka detta och sajten funkar fint att ladda upp i flertalet webbläsare och på olika datorer. Nu senast fick jag ett nytt meddelande med "Möjliga orsaker till driftavbrott".

    Jag har ett tjugotal andra sidor som inte är skapade i wordpress och dessa har aldrig varit utsatta för liknande problem. Därför undrar jag nu om problemet är kopplat till det nya webhotell där jag har den nya wp-sajten hostad eller om det är något annat som spökar. Eftersom jag inte har tidigare erfarenhet av wordpress så undrar jag om detta är ett vanligt fenomen?

    Tacksam för alla svar på eventuella lösningar!

  2. #2
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Jag skulle nog lägga mina pengar på att det är ditt webbhotell som har problem. Har du kollat deras driftstatus?

    Det finns tjänster (typ pingdom) som kontrollerar att din sida är uppe.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  3. #3
    Kajsa Magdalenas avatar
    Kajsa Magdalena Kajsa Magdalena är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    17
    Tack för svaret! Ja, jag skickade frågan till webbhotellet som hade haft en dag med driftproblem så där fanns svaret på ena felmeddelandet. Nu återstår bara meddelandet med att googlebot inte kommer åt min sida. Men jag upptäckte några 404 som jag nu redirectat så förhoppningsvis hjälper detta. Dock verkar google ha svårt att rendera innehåll som ligger ovanför mitten. Har installerat Async JS and CSS och hoppas detta ska lösa problemet.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEOQuake.. problem med FF4
    Av Jacob Jarnvall i forum SEO-verktyg
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 16:08
  2. Problem XML Sitemaps...??
    Av Daniel S i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 16:19
  3. åäö-problem
    Av setfre i forum Domänen
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-10, 19:32
  4. Problem med webbhotell, råd?
    Av Jim Westergren i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 13:53