Resultat 1 till 3 av 3

SEO + redirects på flerspråkiga webbplatser?

  1. #1
    spexers avatar
    spexer spexer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    131
    Hej, håller på med ett flerspråkig projekt i Wordpress där utifrån följande standard:

    domän.com/sv
    domän.com/fi
    domän.com/no
    osv.

    Har googlat lite och ser att man kan lägga in en redirect baserat webbläsarens språk. Vilket löser problemet med att få besökarna att hamna rätt om de skriver in domän.com.

    Det jag nu undrar är hur det fungerar ur ett SEO-perspektiv. Ofta kommer ju inlänkarna gå till domän.com oavsett om det handlar om svenska, finska eller norska länkar. Hur gör man för att få länkkraften att gå vidare på bästa vis?

    Är det bra att ha en engelsk version på domän.com där man länkar vidare till samtliga språk från startsidan?
    (denna sida kommer då endast besökare med andra webbläsarspråk än de nordiska att hamna på).

  2. #2
    spexers avatar
    spexer spexer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    131
    Ok, här var det tyst Provar att köra en engelsk version på domän.com , får helt enkelt se hur det går...

  3. #3
    dobbans avatar
    dobban dobban är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Malta
    Inlägg
    19
    Om du för svenska användare redirectar dessa till /se skulle jag tippa på att den större mängden av naturliga (omanipulerade) länkar tas från adressfältet och därav går länksåsen från svensk resurs till din svenska landningssida vilket känns vettigast ur seo-perspektiv. I annat fall så påverkas givetvis rootdomänen och liten andel av länksåsen skickas vidare till din svenska landningssida men sprids även ut jämt på övriga sidor via internlänkar från index.

    Alternativet är att ha en landningssida på root för att dirigera till rätt språkindex (inkluderat eng) men det gör nog mer skada än nytta om man ser till onpage och indexering.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Redirects
    Av oscartroedson i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-02-21, 09:50
  2. 10.000 301 redirects
    Av Micke i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-16, 19:34
  3. funkar länkbyte med php redirects?
    Av Bobcat i forum Länkbygge
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-11-28, 20:16
  4. Byte av server - 301-redirects?
    Av oskek i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-01, 10:34
  5. Begränsning i 301 redirects
    Av Marcin i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-15, 19:23