Resultat 1 till 2 av 2

Hur marknadsföra min chattsida, Swedchat.com

  1. #1
    niobiums avatar
    niobium niobium är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    2
    Hejsan,

    Jag har gjort följande chattsida: swedchat.com. Chatten är uppdelad i olika rum. Besökare i varje rum har möjlighet att prata med varandra via text och ljud. Applikationen förutsätter att man har javascript och flash aktiverat för att den ska fungera.

    Jag undrar vad ni tycker om den? Vad är ert spontana intryck, finns det potential för denna applikation att få många användare?
    (Kritiken jag har fått hitintills är att själva designen/utseendet är omodernt, men det kan man ju lätt förbättra.)

    Det viktigaste problemet är att ingen för tillfället använder den, eftersom knappt någon mer än jag vet att den existerar. Jag har inte någon erfarenhet av marknadsföring på nätet sedan tidigare, så jag funderar på sätt och metoder som vore lämpliga för att få dit folk som kommer se fördelarna med den och vilja använda den. Hur skulle ni själva ha gjort för att attrahera folk till en chattsida?

    Edit: Vilka svenska eller utländska sidor skulle ni rekommendera att annonsera på (med batalannonser som banners) för att marknadsföra en chatsida?

    Tack för all sorts hjälp
    Senast redigerat av niobium den 2014-09-24 klockan 00:45.

  2. #2
    Elin_As avatar
    Elin_A Elin_A är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    27
    Den enda tanke jag får - finns det verkligen ett behov av chattrum nu i 2014? Jag tänker att det fanns oändligt många chattrum i början av 00-talet, men att de ramlat bort ur folks behov i och med att chatter inkluderas i andra tjänster (Facebook, Whatsapp, kik, snapchat, instagramflöden osv). Finns det ingen (eller väldigt liten) marknad för det, känns det svårt att få folk att använda det (oavsett design och marknadsföring). Men jag kanske är helt fel ute?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Söker kunnig inom affiliate marketing for att marknadsföra våra produkter i USA
    Av online i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-01, 19:02