Resultat 1 till 9 av 9

Google rullar sakta ut en ny Panda-uppdatering

  1. #1
    Anders Ös avatar
    Anders Ö Anders Ö är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    2
    Postat av Pierre Far från Google UK.

    https://plus.google.com/+PierreFar/posts/7CWs3a3yoeY

    Återstår att se om den är global, och påverkan på svenska sidor. Vad tror ni?

  2. #2
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #3
    LoyalWriters avatar
    LoyalWriter LoyalWriter är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    108
    Jepp, det verkar som om Google har genomfört en stor algoändring som har påverkat många sajter.
    Många sajtägare loggade in på deras webmaster tools konto och hittade think content varningen från Google.
    Det är dock många som hävdar att trots Google kallar detta för en "thin content" fråga så har ändringen i verkligheten att göra med privata bloggnätverk (PBN).

    Ta en noggrann titt på följande två länkar för att förstå vad jag menar:
    http://www.nohatdigital.com/blog/pbn-sites-de-indexed/
    http://www.nichepursuits.com/alright...etworks-again/

    Efter att ha satt mig in i detta så kan jag skriva en massa om det men just nu så är jag otroligt upptagen så jag kommer bara att ge min slutsats för den som har en sajt eller som jobbar med att pusha andras sajter:
    1. Lägg till mer kvalitetstexter med ett adderat värde till era sajter, och uppdatera konstant med kvalitetsinnehåll, verkligt kvalitetsinnehåll och inte bara "fluff".
    2. Undvik (eller dra ner på) användandet av privata bloggnätverk.
    3. Skapa egna privata bloggnätverk, alltså egna satelliter som är privat ägda av er, ert domän, er hosting och allting privat, inte som en del av PBN.
    Lägg sedan till kvalitetstexter på dessa sajter från vilka ni länkar till era money sajter, se bara till att detta sker på ett naturligt sätt och var inte spammiga.

    Som sagt, det finns en massa att säga om Googles senaste uppdatering men i nuläget så får tipsen ovan vara nog från min sida ;-)



    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren Visa inlägg
    Senast redigerat av LoyalWriter den 2014-09-29 klockan 20:00.

  4. #4
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170
    Citat Ursprungligen postat av LoyalWriter Visa inlägg
    Jepp, det verkar som om Google har genomfört en stor algoändring som har påverkat många sajter.
    Många sajtägare loggade in på deras webmaster tools konto och hittade think content varningen från Google.
    Det är dock många som hävdar att trots Google kallar detta för en "thin content" fråga så har ändringen i verkligheten att göra med privata bloggnätverk (PBN).

    Ta en noggrann titt på följande två länkar för att förstå vad jag menar:
    http://www.nohatdigital.com/blog/pbn-sites-de-indexed/
    http://www.nichepursuits.com/alright...etworks-again/

    Efter att ha satt mig in i detta så kan jag skriva en massa om det men just nu så är jag otroligt upptagen så jag kommer bara att ge min slutsats för den som har en sajt eller som jobbar med att pusha andras sajter:
    1. Lägg till mer kvalitetstexter med ett adderat värde till era sajter, och uppdatera konstant med kvalitetsinnehåll, verkligt kvalitetsinnehåll och inte bara "fluff".
    2. Undvik (eller dra ner på) användandet av privata bloggnätverk.
    3. Skapa egna privata bloggnätverk, alltså egna satelliter som är privat ägda av er, ert domän, er hosting och allting privat, inte som en del av PBN.
    Lägg sedan till kvalitetstexter på dessa sajter från vilka ni länkar till era money sajter, se bara till att detta sker på ett naturligt sätt och var inte spammiga.

    Som sagt, det finns en massa att säga om Googles senaste uppdatering men i nuläget så får tipsen ovan vara nog från min sida ;-)
    Jepp - LoyalWriter, jag tror också att du är inne på rätt spår, jag ser förändringar som tyder på det. kvalitetstexter, egna blogger och egna siter m.m. ger bättre kraft.

  5. #5
    LoyalWriters avatar
    LoyalWriter LoyalWriter är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    108
    @Sundream Estate, du har nog rätt.
    Min uppfattning är att det kommer att fortsätta på det spåret...
    Jag har redan börjat informera några av mina större kunder om att undvika bloggnätverken och lägga mer kraft på "on page" texter av kvalitet såväl som att bygga fler sajter under egna domän och skicka kvalitetslänkar från dessa sajter till money sajterna.

    En del inom SEO industrin ser denna nya algoförändring som dåliga nyheter eftersom den drastiskt har påverkat deras rank, jag ser dock detta som en möjlighet, många sajter faller just nu i rank för starka nyckelord. Om du kommer med kvalitetstext på din huvudsajt så har du en högre sajt till bra rank med starka nyckelord och det blir därmed lättare än förr att ta sig fram.

    MVH,
    Rebecca

    Citat Ursprungligen postat av Sundream Estate Visa inlägg
    Jepp - LoyalWriter, jag tror också att du är inne på rätt spår, jag ser förändringar som tyder på det. kvalitetstexter, egna blogger och egna siter m.m. ger bättre kraft.

  6. #6
    spexers avatar
    spexer spexer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    131
    Vad hände med denna uppdatering, kom den till Sverige?

    Har märkt att ett antal av mina redan sedan tidigare bestraffade webbplatser gått från att ligga utanför sida +30 till att nu skvalpa runt på sidorna +6-20. Har noterat denna typ av förändringar inför Googles tidigare uppdateringar. Frågan är väl bara om detta är "förspelet" inför Pandan eller Pingvinen eller båda två?

  7. #7
    Martin_Gs avatar
    Martin_G Martin_G är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    110
    Nu har uppdateringen rullat ut. Märker stora skillnader idag. Unik kvalitetstext verkar löna sig. Men man kan ju inte säga exakt vilken uppdatering som märks idag, för det pratas om en ny pingvin också.

  8. #8
    sökoptimerings avatar
    sökoptimering sökoptimering är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    102
    Spännande!!!

  9. #9
    HejSeos avatar
    HejSeo HejSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    106
    Jag märkte ganska stora förändringar kring 8-15 oktober. Mycket rörelse fram och tillbaka.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Panda uppdatering 23/3
    Av Jones111 i forum Nyheter
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-13, 20:42
  2. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-01-16, 20:28
  3. Google Panda 2.5 Bekräftad
    Av Mathias GBM i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 20:58
  4. Google: Stor förändring i rankingalgoritmerna PANDA
    Av Christian Bolstad i forum Nyheter
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2011-06-22, 10:22
  5. Svar: 58
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 23:12