Resultat 1 till 2 av 2

Stor kostnadsökning efter liten ändring

  1. #1
    ashbournes avatar
    ashbourne ashbourne är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    3
    Hej,

    För två veckor sedan tog jag fram en lista över keywords som haft mer än 20 besök men bara en konvertering. Lade in dessa i en lista med negativa sökord för att sänka kostnaderna men tyvärr fungerade det lite för bra och trafiken stannade mer eller mindre upp helt. Plockade därför bort dem igen från listan över negativa och trafiken är nu normal men mina kostnader har mer än fördubblats mot en vanlig dag innan jag lade in listan med negativa. Har inte gjort några ändringar i övrigt så det bör bero på detta. Någon som har någon tänkbar förklaring till att mina utgifter nu är betydligt högre än innan jag spärrare keywordsen? Kan det vara Google som på något sätt vill kompencera för att jag slutade betala för dem under en period? All input välkomnas

  2. #2
    ashbournes avatar
    ashbourne ashbourne är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    3
    Tror det fick sin naturliga förklaring idag när jag fick siffrorna för Converted Clicks. Jag hade helt enkelt fått väldigt många beställningar i måndags, fler än någon annan dag under året så här långt. Verkar helt enkelt som efterfrågan stigit under de veckor min sida varit borta.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Konstig ändring i sök på Google
    Av Micke i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-28, 22:37
  2. Ändring av Facebook API från 3:e juni
    Av Susann Stjernborg i forum Sociala medier
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-01, 00:56
  3. htaccess ändring av URL
    Av csthlm i forum Domänen
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 11:22
  4. Ändring av PR
    Av Maria S i forum PageRank
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 15:06
  5. Råd kring TITEL-ändring
    Av daniel_ i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-24, 16:32