Resultat 1 till 2 av 2

Blogg via One.com då domänen är redirectad e-handel

  1. #1
    loves avatar
    love love är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    22
    Hej,
    jag har loveofbrands.com via One.com. Denna är redirectad till textalk.se eftersom jag använder deras plattform för e-handel.
    Tyvärr så stängde Textalk ner sin bloggfunktion för ett tag sedan. Jag vill dock öppna upp en blogg igen eftersom jag förstått att den ökade textmassan kan vara bra för indexeringen på sökmotorerna.
    Enligt kundtjänst på One så finns det två möjligheter, antingen använda deras egna bloggfunktion eller wordpress. i båda fallen blir domännamnet av typen blogg.loveofbrands.com

    Nu är min fråga om detta är en bra idé, d.v.s. kommer det verkligen ge önskad effekt på google-listningen då bloggen inte ligger på domänen loveofbrands.com/blogg.

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Visst kommer du få önskad effekt om du lägger bloggen på en subdomän, som blogg.domännamn är.
    En lösning som jag rekommenderar mina kunder och som fungerar bra. Vi har i något fall t.o.m. flyttat bloggar som legat som en undermapp.
    Subdomäner har i princip samma status som en mapp enligt Google. Så i det fallet går det på ett ut.
    Dessutom finns det andra fördelar med att lägga den separat på en subdomän. Lite beroende på CMSet för huvudsidan. Om man skall byta CMS är det inget trassel med bloggen då den ligger separat. Dessutom är det enklare att skala bort en del som är onödigt att ha på bloggen men som behöver finnas på huvudsidan.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEO för e-handel
    Av Micke i forum E-handel och konverteringsoptimering
    Svar: 68
    Senaste inlägg: 2018-09-19, 23:43
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-02-28, 09:58
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-20, 11:15
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-10, 10:16
  5. webshopforum.se E-handel PR4
    Av minbeb i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 12:05