Resultat 1 till 5 av 5

301 från Bineros testmiljö?

  1. #1
    Fredrik-Erikssons avatar
    Fredrik-Eriksson Fredrik-Eriksson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    106
    Hej!

    Jag ska hjälpa en förening med deras Webbplats. Ett problem är att Wordpressinstallationen ligger i Bineros testmiljö:
    (http://derasurl.se.preview.binero.se/) och så har den gjort några år. Webbplatsen har omkring 150-200 faktiska sidor men bara 4st indexierade pga detta.

    Är det någon som har erfarenhet av detta och vet om det går att 301-redirect dessa adresser, och hur blir det då med länkjuicen, den kanske rentutav av förkastad vilket fall som helst om nu artiklarna som ligger på underdomänen har länkar till sig?

    Domänen ganska gammal, har PR4 så jag vill absolut göra det bästa av situationen.

    Några ideer?

    Uppdatering: Gjorde en site-sökning på underdomänen och ser att dessa adresser faktiskt är indexierade, så frågan är hur jag gör med 301r från dessa adresser, är det möjligt?
    Senast redigerat av Fredrik-Eriksson den 2014-10-07 klockan 07:06. Anledning: Ny information

  2. #2
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Är det en PHP-sajt så kan du använda t.ex. $_SERVER['PHP_SELF'] för att fånga besökarens URL. Då kan du enkelt se om den matchar 'preview.binero.se' och leverera en 301 till den nya adressen. Du bör kunna göra något liknande med htaccess men jag är inget vidare på det.

    Brasklapp på att det var ett par år sedan jag programmerade sist så det är möjligt att där finns något problem.

  3. #3
    Fredrik-Erikssons avatar
    Fredrik-Eriksson Fredrik-Eriksson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    106
    Hej!

    Fick "nedan" från supporten att lägga in i htacces, till saken hör att jag hittade ytterliga en underdomän förutom preview-adressen. Behöver jag ta hela nedan 2 ggr då eller behövs bara en till rad för varje underdomän som ska skickas vidare?



    RewriteEngine On
    RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} (bot|agent|spider|crawler|extractor) [NC]
    RewriteCond %{HTTP_HOST} DOMAIN.TLD.preview.binero.se
    RewriteRule ^(.*)$ http://www.DOMAIN.TLD/$1 [R=301,L]

  4. #4
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Kör detta istället:

    RewriteEngine On
    RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www.DOMAIN.TLD$
    RewriteRule ^(.*)$ http://www.DOMAIN.TLD/$1 [R=301,L]

    Alltså allt som inte är www.DOMAIN.TLD körs en 301 redirect till denna. Och för alla, inte bara bottar. Eventuell risk för cloaking finns annars och du verkar inte använda dessa subdomäner ändå.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  5. #5
    Fredrik-Erikssons avatar
    Fredrik-Eriksson Fredrik-Eriksson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    106

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Utslängd från Goolge efter ett samtal från sökoptimeringsbolagetl
    Av sababa i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-22, 17:01
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 18:40