Resultat 1 till 2 av 2

Ryktessystem, hjälp!

  1. #1
    dropss avatar
    drops drops är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    3
    Är ny här och har läst nån rad om ett ryktessystem men skålen man ska klicka på som det står om i reglerna hittar jag inte. Däremot finns en stjärna och antar att jag ska välja "Jag håller med" för att bättra på ryktet för personerna svarat på mitt inlägg? Blev lite osäker dock då jag tyckte det var lite konstigt formulerat, jag vet ju inte om jag håller med eller inte eftersom jag frågade en fråga som jag inte kan svaret på, antar bara att de som svarat har koll och skrivit ärliga svar.

    Frågar för säkerhets skull innan jag väljer "Jag håller med", vore dumt om jag råkade göra fel.

    Hur ofta förväntas man ge ryktespoäng? Varje gång man fått ett svar, oavsett vad svaret är? Bara när man fått ett svar man tycker är riktigt bra? Lite mer info för oss nybörjare om ryktessystemet vore inte fel

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Ungefär det sistnämnda skulle jag nog vilja säga. Helt enkelt om du tycker svaret du har fått ger dig lösningen på din fråga eller är en god vägledning för övrigt.

    Om du känner dig osäker på om svaret är det rätta så vänta ett tag då. För felaktiga svar eller de som är föremål för mycket olika synpunkter för inte stå obesvarade speciellt länge.

    På motsvarande sätt kan du välja att inte hålla med. Men det är nog mer i de fall du bemöts med oförskämdheter eller rena hånfullheter på en fråga. Brukar inte förekomma speciellt ofta förvisso. Och vi moderatorer brukar plocka bort de inläggen.

    Vad du väljer för alternativ påverkar sedan antalet gillande en person har fått och återspeglas i antalet gröna rutor där uppe till höger under namnet.

    Så hur ofta är upp till ditt omdöme.

    För att uttrycka det lite mer konkret. Mitt svar här är inget du behöver hålla med om, Gilla. Jag svarar ju bara på din fråga angående en funktion i forumet i egenskap av moderator.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEO hjälp
    Av cc22 i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-02, 02:09
  2. SEO-hjälp
    Av simonm i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-18, 23:59
  3. SEO-hjälp
    Av Henrik i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 10:59
  4. jag nöd hjälp :) I need help
    Av ashkoo i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 11:14
  5. Hjälp nån!!
    Av Tina Isola i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 12:55