Resultat 1 till 4 av 4

301 landningssida?

  1. #1
    fieldgroves avatar
    fieldgrove fieldgrove är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    16
    Jag har byggt en landningssida som ligger jätte bra rankad på google. Men jag vill att kunderna ska komma in på min sida nu istället för att komma in på landningssida.

    Finns det något sätt att behålla ungefär samma placering på google fast så man kommer inte på den riktiga sidan?

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Jag undrar om du inte blandar lite termer här, så jag svarar som jag tror att du ställt frågan.

    Du har en sajt, kanske en satellitsajt, som rankar på ett sökord, och nu vill du istället att en specifik sida på en annan sajt ska ranka?

    I så fall så bör du göra en 301 redirect från satellitsajten till den sida du vill ska ranka, och du kommer förmodligen att behålla ungefär samma position med sidan på den andra sajten. Det kan dock skaka lite, det kan ta ett tag, och det är inte säkert att det funkar. Det är i alla fall det säkraste sättet att lösa det på.

  3. #3
    fieldgroves avatar
    fieldgrove fieldgrove är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av AaronAxelsson Visa inlägg
    Jag undrar om du inte blandar lite termer här, så jag svarar som jag tror att du ställt frågan.

    Du har en sajt, kanske en satellitsajt, som rankar på ett sökord, och nu vill du istället att en specifik sida på en annan sajt ska ranka?

    I så fall så bör du göra en 301 redirect från satellitsajten till den sida du vill ska ranka, och du kommer förmodligen att behålla ungefär samma position med sidan på den andra sajten. Det kan dock skaka lite, det kan ta ett tag, och det är inte säkert att det funkar. Det är i alla fall det säkraste sättet att lösa det på.
    Jo det är så du beskriver som jag menar. Men all information som finns på "satelitsidan" ska den flyttas över till t.ex. domän.se/rankadennasidan för att det fortfarande ska vara relevant information? Så gör jag en 301 till domän.se/rankadennasidan

    Kommer de vara den gamla domänen som syns på google eller den nya?

  4. #4
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Det bästa är helt klart att ta med allt innehåll, men det är kanske inte ett måste. Om det finns en "Om oss-sida" eller liknande grejer som inte är relevant så behöver du inte flytta med just det innehållet.

    Det kommer sedan vara den nya sidan som rankar, alltså med ditt exempel: domän.se/rankadennasidan.

    Kör hårt!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Landningssida – era bästa tips
    Av Jörgen i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-30, 21:50