Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 30 av 45

SEO World Championship

  1. #1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Nu har www.seoworldchampionship.com lanserats!



    SEO-tävlingen där man kan vinna en bil som första pris!
    En splitterny Citroen C2!

    Kolla in videon till tävlingen på:
    Youtube om SEOWC
    Google Video om SEOWC

    Tävlingen startar 15 Januari och slutar den 1a Maj 2007
    Alla är välkommna att deltaga och det krävs ej en backlink eller liknande för att få vara med och tävla.

    Trådar om SEO World Championship:

    DP
    V7N
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  2. #2
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    http://www.seoworldchampionship.com/contestrules.asp

    Regel #1: Site must include either a SEO World Championship text link or a banner. (The banner may be linked or not linked)

    Ehh?
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  3. #3
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Kul!

    Kommer titta närmare på detta och blogga om det lite senare när jag har lite mer tid.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  4. #4
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    http://www.seoworldchampionship.com/contestrules.asp

    Regel #1: Site must include either a SEO World Championship text link or a banner. (The banner may be linked or not linked)

    Ehh?
    Inga banners ligger uppe ännu. På tävlingssidan måste dock en banner eller länk finnas. Det spelar dock ingen roll om länken är nofollow, eller om bannern är en länk.

    Ganska sjysst tycker jag!

  5. #5
    berraåsnobbens avatar
    berraåsnobben berraåsnobben är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Fristad
    Inlägg
    138
    Kanske en lite dum följdfråga men tycker att den passar här när man ber om länkar samma som Jim gjorde också.
    Jag har för mig att jag läst att om man får många länkar på 1 gång så var inte detta bra heller?? Och även att Google inte bryr sig om nofollow?
    Eller har jag tolkat fel?

  6. #6
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Det är inte bra att få väldigt många inlänkar på en gång. Google föredrar en naturlig länktillväxt, med ett par nya inlänkar per vecka gentemot 1000 nya inlänkar på en gång.

    Det kan dock också ge resultat. I SEO-tävlingar har många använt den metoden. Varför? Tja, Google kan inte lägga en sida i sandboxen bara för att den får massa inlänkar. Visst - det kan vara fusk och köpta länkar. Men får en sida ett "scoop" (med massa inlänkar som följd) så är ju det naturlig länktillväxt också.

    För att relatera till varför det inte är någon fara för Jim: hans sajt har redan en relativt naturlig länktillväxt från betydligt bättre sajter än våra tävlingssajter. Våra sajter var helt nya - och den enda risken Jim tog var att de skulle klassas som spam-sajter (vilket inte skulle vara särskilt länge eftersom våra tävlingssajter väldigt snabbt fick många kvalitativa länkar).

    Usch vad långt svar.. Jaja. För att återanknyta till den nya internationellla tävlingen: visst är priserna grymt bra! Carcasherdotcom seocontest har ju iförsig haft riktigt bra priser men en bil är ju sjukt värt!

  7. #7
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Inga banners ligger uppe ännu. På tävlingssidan måste dock en banner eller länk finnas. Det spelar dock ingen roll om länken är nofollow, eller om bannern är en länk.

    Ganska sjysst tycker jag!
    Ja alltså min kommentar syftade bara på att det låter på tävlingssidan som att man måste ha en länk, antingen en länk eller en banner som jag antar är mer eller mindre reklam för tävlingen. Schysst vetefasiken, tror du själv att det är en nackdel att länka till tävlingssidan? Jag skulle gissa på att någon som har en länk till tävlingssidan kommer högre än någon utan?

    Helt klart intressant tävling däremot, med fina priser.. men ja.. hallå, lite kritiska tycker jag nog att vi kan få vara. Särskilt när 2/5 av medlemmarna i tråden jobbar på företaget som arrangerar tävlingen
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  8. #8
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    Ja alltså min kommentar syftade bara på att det låter på tävlingssidan som att man måste ha en länk, antingen en länk eller en banner som jag antar är mer eller mindre reklam för tävlingen. Schysst vetefasiken, tror du själv att det är en nackdel att länka till tävlingssidan? Jag skulle gissa på att någon som har en länk till tävlingssidan kommer högre än någon utan?

    Helt klart intressant tävling däremot, med fina priser.. men ja.. hallå, lite kritiska tycker jag nog att vi kan få vara. Särskilt när 2/5 av medlemmarna i tråden jobbar på företaget som arrangerar tävlingen
    Man kan ha en banner som inte är länkad.

  9. #9
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Men mer än 2 inlänkar per vecka måste väl vara ok för sidor som funnits lite längre? Men helt klart att man hyggligt tidigt i antal upplever ett tak. Två per dag till en enskild undersida tror jag kanske är ok och ev mer. Intressant område. Vad tror ni övriga om det här?

  10. #10
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Marcus: Kommer du att delta? Nyfiken iom att Eastpoint står bakom tävlingen...

  11. #11
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Nej jag kommer inte att delta, det skulle kännas lite sådär att delta eftersom jag var en av dom som hjälpte till att göra sajten....
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  12. #12
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533

  13. #13
    mclords avatar
    mclord mclord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    14
    Snubblade över denna tråd på digg.com angående tävlingen http://www.seomoz.org/blogdetail.php?ID=1580

    Blir ju rätt så spännande när hela forum/communities teamar ihop sig för att tävla...

    Pelle

  14. #14
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Såg också detta genom digg!
    Det är ju inte varje dag sidan blir omskriven inte kända bloggar som seomoz blogg så nu är vi som anordnat tävlingen väldigt nöjda
    Bättre inlänkar kan man inte få nästan....
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  15. #15
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Citat Ursprungligen postat av mclord
    Snubblade över denna tråd på digg.com angående tävlingen http://www.seomoz.org/blogdetail.php?ID=1580

    Blir ju rätt så spännande när hela forum/communities teamar ihop sig för att tävla...

    Pelle
    kanske något för seo-forum.se att "teama ihop" sig

    cya,
    /PatrikB

  16. #16
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Ingen vill väl dela på en bil.... hehe!
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  17. #17
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Westberg
    Ingen vill väl dela på en bil.... hehe!
    Sälj bilen till marknadsvärde och dela på pengarna.

    Det är nog värre med kryssningen i västindien. Den vill man ju ha själva
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  18. #18
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Vi kanske borde lotta ut delar på bilen istället! typ 1á i MSN så får man en gammal bromspedal eller något i den stilen
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  19. #19
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Grattis för SEOmozningen.

    Blir intressant att se hur detta utvecklar sig.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  20. #20
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Ja verkligen intressant skall det bli.
    So far har det gått över förväntan och besökar antalet på sidan är riktigt bra!
    Kommer inte bli enkelt ens för SEO-experter att ranka bra i samtliga 3 sökmotorer , man får helt enkelt göra en avvägning men satsa mest på den sökmotor man är bra på.
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  21. #21
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Hur har ni tänkt nå ut till de breda massorna "igen" när tävlingen går igång? Jag antar ni har en plan? Det slog mig just att ni var väldigt tidigt ute
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  22. #22
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Äh en månad är inte tidigt ute om man inte kommer ha världens största reklam budget.... Det tar ju lite tid för att folk ska hinna snappa upp allt och för att få ryktet att sprida sig.
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  23. #23
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    1 månad känns rätt lagom tror vi på GetUpdated. Lanserar ett forum på hemsidan imorgon för dem som vill diskutera om tävlingen.

  24. #24
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Lite kluven angående här med massa folk som går ihop för att tävla :/ Känns lite hopplöst att försöka sätta sig upp mot massa personer som gått ihop.

    Som jag ser det borde tävlingen ha en begränsning på hur stort "team" man får ha. Mitt förslag hade varit 3 personer. Då kan man täcka in det mesta. Design/kod/system/linkbait, content och länkbygge.

    Så som det ser ut nu kommer jag inte delta om inte några här ifrån är sugna på att dra ihop ett team.

    Är det någon som är sugen så är det bara att hojta till och/eller skicka ett PM.

    Edit: Skapade en topic för en intresseanmälan till "Team SEO Forum"
    Senast redigerat av David Nilsson den 2006-12-18 klockan 00:53.

  25. #25
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Citat Ursprungligen postat av timekill
    Lite kluven angående här med massa folk som går ihop för att tävla :/ Känns lite hopplöst att försöka sätta sig upp mot massa personer som gått ihop.

    Som jag ser det borde tävlingen ha en begränsning på hur stort "team" man får ha. Mitt förslag hade varit 3 personer. Då kan man täcka in det mesta. Design/kod/system/linkbait, content och länkbygge.

    Så som det ser ut nu kommer jag inte delta om inte några här ifrån är sugna på att dra ihop ett team.

    Är det någon som är sugen så är det bara att hojta till och/eller skicka ett PM.

    Edit: Skapade en topic för en intresseanmälan till "Team SEO Forum"
    Tack för input!
    Men! det är tyvärr omöjligt att kontrollera hur många personer som ingår i ett team. Man ska självklart inte bli diskad för att man får länkar från polarna.
    Vi kommer även att lansera ett forum på sidan inom kort, där liknande frågor kommer besvaras mer ingående
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  26. #26
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Men är det tänkt att det ska finnas någon begränsning på deltagare om man kör ett team? Man kan ju vara så naiv att man litar på det folk säger...

  27. #27
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Nej det kommer inte finnas begränsning på hur många som får ingå i ett team.
    Jag skriver gärna mer om detta och förklarar då gärna i detalj exakt varför vi har valt att ha dessa regler.
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  28. #28
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Nu har tävlingen startat. Nyckelordet är nu släppt och för dom som inte vet det redan så är det ju faktiskt så att det är globalwarming awareness2007 som man skall optimera för.
    Alla får joina
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  29. #29
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Westberg
    Nu har tävlingen startat. Nyckelordet är nu släppt och för dom som inte vet det redan så är det ju faktiskt så att det är globalwarming awareness2007 som man skall optimera för.
    Alla får joina
    Jepp får se hur det går. Hoppas på att Googles SERP stabiliserar sig där den ligger nu. Jag jobbar gärna från min position som den är nu
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  30. #30
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    På bara fyra dagar så ser det ut så här i google.com:
    "Results 1 - 100 of about 80,500 for globalwarming awareness2007"

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. East Point SEO world championship interview
    Av cabdirazzaq i forum Nyheter
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 19:05
  2. SEO World Championship - Team SEO Forum?
    Av David Nilsson i forum SEO-tävlingar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 10:47
  3. Dmoz world visar PR0
    Av Gustav i forum Kataloger
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-27, 01:51