Resultat 1 till 14 av 14

Jag behöver lite input

  1. #1
    Melkers avatar
    Melker Melker är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2014
    Inlägg
    7
    Hej,

    Jag har en relativt nystartad sajt ([modererat] - 20 oktober) där jag samlar arrangörer av golfresor. Även om jag är långt ifrån nöjd med rankingen på de flesta sökorden jag jobbar med, så ser jag en bra utveckling för dem.
    En sak jag dock inte fattar är att min startsida inte rankar över huvud taget på sökordet golfresor. Ok, jag vet att det är hård konkurrens men att den första sidan ska ligga på sida 22 och att det inte ens är startsidan övergår mitt förstånd.
    Är det någon som kan ge mig tips på vad som är knas så vore jag oerhört tacksam.

    God Jul och Gott Nytt År!
    Melker
    Senast redigerat av Urban G den 2014-12-27 klockan 21:54. Anledning: regel 1

  2. #2
    Configservers avatar
    Configserver Configserver är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    16
    Hej
    Tänk på att SEO är ett jobb som tar jätte lång tid och man måste göra många olika grejer för att få rankar t ex On-page and Off-page seo osv.
    Om du gjorde den så du får vänta och gör om dem för att få en bättre rank på sökresultat av Google.
    God jul och gott nytt åt till alla

  3. #3
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Arbeta på med din Onpage. Fyll på med text och sedan länkar du in från relevanta sidor.

    Låter enkelt, men kan vara lite trixigt. Lägg ner tid och energi på att skapa textmassa.
    Du kan blogg om golf, resor etc som är relaterat till din nisch.

    Bygga en större och starkare sajt sedan länkar du in mot den.
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  4. #4
    Melkers avatar
    Melker Melker är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2014
    Inlägg
    7
    Tack för svar till och med på julafton :-)
    Jag vet att SEO är ett tidskrävande arbete och förväntar mig absolut inte toppresultat redan nu. Det som jag dock tycker är märkligt är att startsidan inte rankar alls. Hur som helst är det väl bara att kriga vidare.

  5. #5
    hummelgards avatar
    hummelgard hummelgard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    81
    Använd dig av pineberrys check i första steget. Ge den även mer tid. Onpage i första hand.
    Skribentus- Texter helt enkelt.

  6. #6
    Melkers avatar
    Melker Melker är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2014
    Inlägg
    7
    Tack! 92 av 100 på Pineberrys check, och det som drar ner är att sökordet inte finns i URL:en samt att det inte är först i titel-taggen. Tålamod är nog enda vägen.

  7. #7
    Wåtzs avatar
    Wåtz Wåtz är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2014
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    2
    Kollade dina rankningar i denna stund, och detta fick jag fram på sökordet golfresor där du rankar så här.

    Google.se placering 196 ej startsida som sagt
    google bilder 308 startsida
    yahoo.se 193 startsida
    Bing.se 150 startsida

    men som sagt on-page med mer text mm och kvalitativa länkar som du ej har idag.

    Lycka till

  8. #8
    Melkers avatar
    Melker Melker är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2014
    Inlägg
    7
    Ja, precis det är ju skräpresultat för startsidan. Jag är medveten om att jag saknar kvalitativa länkar in, men där är man ju helt beroende av andra.
    Jag hoppas självklart kunna förbättra mig off-page och jag har lite idéer som jag får ta tag i efter helgerna.

    Återigen tack för input!

  9. #9
    hummelgards avatar
    hummelgard hummelgard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    81
    Beroende av andra?
    Beror nog på hur du vill bygga dina länkar.
    Skribentus- Texter helt enkelt.

  10. #10
    Melkers avatar
    Melker Melker är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2014
    Inlägg
    7
    Hur menar du? Jag är inte speciellt intresserad av att posta inlägg i golfforum eller liknande och att betala för länkar är inte aktuellt.

  11. #11
    Petter Hedmans avatar
    Petter Hedman Petter Hedman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Falun
    Inlägg
    955
    Hur har du tänkt skapa länkar Melker?
    ChatGPT: ChatGPT
    Dalarna: Dalarna

  12. #12
    Melkers avatar
    Melker Melker är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2014
    Inlägg
    7
    Tanken är att erbjuda golfklubbar gratis annonsplats i utbyte mot att de länkar. Vi får se om några nappar.

  13. #13
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Kan kanske fungera det där med att erbjuda en gratis annonsplats mot att de länkar till dig.
    Fast i praktiken så pratar vi då om köpta länkar där enligt Googles riktlinjer för länkar. Vilket de inte gillar.
    Men å andra sidan utan länkar lär det blir svårt att ranka, så valet är väl inte så komplicerat.

  14. #14
    Andrs avatar
    Andr Andr är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    76
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Kan kanske fungera det där med att erbjuda en gratis annonsplats mot att de länkar till dig.
    Fast i praktiken så pratar vi då om köpta länkar där enligt Googles riktlinjer för länkar. Vilket de inte gillar.
    Men å andra sidan utan länkar lär det blir svårt att ranka, så valet är väl inte så komplicerat.
    Så länge du inte skyltar med det öpppet på din hemsida borde det inte vara några större problem, dock kan det nog vara lite svårt att få golkfklubbarna att nappa på erbjudandet innan du har någon trafik till sidan.

    Om du inte vill lägga pengar på SEO kan du också kan försöka göra är att kontakta personer som bloggar om golf och tipsa om din tjänst i hopp om att de sedan skriver ett inlägg om dig och lägger till en länk, räkna dock med väldigt låg svarsfrekvens och att det kommer ta rätt mycket tid att få fatt i alla bloggares kontaktuppgifter. Är din tjänst tillräckligt bra och intressant kommer säkert några att nappa. Detta kostar inte mer än din tid.

    Det är i alla fall ett spontant tips för hur du kan få i alla fall några länkar, helt naturligt och utan att lägga pengar på länkbygge.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lite tips behöver jag
    Av wiland i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-06-25, 03:34
  2. Behöver lite hjälp.
    Av matmedmera i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-17, 17:45
  3. Behöver lite hjälp
    Av zedimannen i forum Nyheter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-10, 22:54
  4. Behöver input på pris ang stort länkbygge
    Av Mathias GBM i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-15, 23:12
  5. Behöver lite hjälp
    Av FireBirD i forum URL-omskrivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-10, 15:43