Resultat 1 till 2 av 2

ranka högt med bilder alt och title

  1. #1
    Instkarmas avatar
    Instkarma Instkarma är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Hej hej!

    Jag undrar om någon har funderingar kring detta.

    Jag vill ranka högt bland bilder på google med vissa sökord. Jag Vet skillnaden mellan alt- och titletext. Har tänkt att det är bra att ha med olika sökord i både alt och title, inte samma fraser/meningar, men att de viktiga sökorden går igen. Att det gör att det rankas extra högt bland bilderna då.

    Kan det vara rätt eller är det helt onödigt? Om det blir för likt i båda fälten, kan det göra att bilden snarare kastas ner, eller är det inte så?

  2. #2
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Hej.
    För trådens skull kan jag förklara skillnaden mellan alt-text och titel-text. Alt står för alternerade text. Det är den text som visas om bilden inte kan laddas. Detta är alltså en beskrivning av vad vi ser på bilden tex ("Är är ett diagram över fördelningen av... "). Titel-texten är det som visas om man håller musen över bilden ett par sekunder. Exempel: "Fördelning av X. Blå staplar betyder .... medan dem röda representerar ..".

    För att ranka högt i bildsöket så finns det ett par saker som spelar mer eller mindre roll. Dessa är:
    • Texten runt om bilden
    • Titel-text
    • Alt-text
    • Bildens filnamn
    • Eventuell metadata i bildfilen.


    Du är rätt ute och det är inte helt onödigt. Tänk också på att texterna runt om bilden måste ha hög relevans för att bilden ska klättra i ranking.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Högt CPM på facebook?
    Av Ivy i forum Sociala medier
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-11-22, 19:18
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-24, 14:52
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 14:58
  4. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 21:11
  5. Har köpt en domän som är högt placerad
    Av Alexander i forum Domänen
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-30, 20:40