Resultat 1 till 5 av 5

Jämföra sin egen site med en annan i jakt på bra inlänkar!

  1. #1
    Instkarmas avatar
    Instkarma Instkarma är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Jag tänkte kolla om någon känner till ett verktyg där man kan jämföra en site med sin egen, för att se på ett ungefär hur mycket länkar från den är värd? Det skiljer ju. Hög page rank är ju bra, men saker som hur väl innehållet "matchar" ens egen sida, samt hur många utlänkar en annan sajt har påverkar ju också hur mycket värd en länk från en site till ens egen är..

    Så, det borde verkligen finnas någon funktion för att på ett ungefär kolla upp detta. Skriva in sin url och en annan och bara klicka på "hur mycket är den värd" eller vad man ska säga Hittar dock inte alls det när jag försöker söka... Någon som känner till det?

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Jag tror inte du kommer kunna hitta ett sånt verktyg alls, och gör du det kommer det garanterat ha fel.
    Det är alldeles för komplext för att det ska vara värt att bygga ett verktyg för något sådant (i alla fall utan att ta väldigt mycket betalt av användarna).

    Ett sånt verktyg skulle helt enkelt behöva ta hänsyn till för många parametrar i för många steg för att det ska vara vettigt.
    Det skulle också finnas en väldigt stor osäkerhet i exakt vilka parametrar det ska mäta och vilken vikt som ska läggas vid varje.
    Dessutom skulle det vara begränsat till de språk det förstod, och där skulle nog inte svenska vara särskilt prioriterat.

    Du får helt enkelt göra den bedömningen själv tror jag.

  3. #3
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    Aaron prövade just att ringa ditt företag Brath AB för att försöka nå dig. Verkar omöjligt att få tag på dig eller Magnus. Hörde att ni var på tjänsteresa. Var vänlig ring mig 0760-582.863

    alternativt E-maila [email protected]
    Senast redigerat av Bookmakers 2U den 2015-01-16 klockan 14:31.

  4. #4
    Instkarmas avatar
    Instkarma Instkarma är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Hej och tack!

    Självklart skulle man behöva tänka på att skriva in sajter som har samma språkinnehåll, det får man ju tänka på själv

    Okej, jo det går ju att bedöma på ett ungefär själv.

  5. #5
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Som Aaron säger, inget verktyg skulle klara att ge en rättvis bedömning. Som exempel är Googles egna algoritm troligen "ganska" avancerat men inte ens den klarar av att göra korrekta och rättvisa bedömningar alltid.

    Manuell granskning är den bästa lösningen. När du gjort det 5973 gånger så vet du exakt vad du ska titta efter och vad du tycker / tror / vet ger bäst resultat. Har du ett specifikt fall du är intresserad av så kan du skicka ett PM så kan jag berätta hur värdefull en länk från den aktuella sidan kan vara.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Tema och plugin för att jämföra produkter?
    Av ewestergard i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-17, 09:33
  2. Site på en domän, Webshop på en annan. Tappar trafik?
    Av bjornhall i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-21, 16:38
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-01-26, 16:31
  4. Intern länkning på egen site på bästa sätt
    Av johjoh68 i forum Länkbygge
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-27, 20:27
  5. Kan en site indexeras UTAN inlänkar?
    Av Patrik Berggren i forum Länkbygge
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 16:01