Resultat 1 till 2 av 2

Säljes: Utbildningsportal

  1. #1
    kattihatts avatar
    kattihatt kattihatt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    9
    Det är dags att sälja sidan som fick igång mitt intresse för internet-marknadsföring och som stod för mina första riktiga inkomster online. Nu tar dock fysisk ehandel upp all min tid och jag känner att det är dags för någon som kan dedikera mer tid åt sidan att ta över.

    Om sidan:

    Sidan är en onlineportal för privatpersoner som söker en specifik sorts utbildning och består av artiklar med info om vad som behövs för att skaffa sin licens. Artiklarna på sidan är skrivna utav en inhyrd skribent.

    Huvudfokusen på sidan är att hjälpa privatpersoner hitta en lokal utbildare. Varje sida på webbplatsen har ett lättillgängligt länfack som innehåller alla län där vi listar utbildare (våra kunder). Webbplatsen drivs med Wordpress.

    Processen i sin helhet: Privatperson besöker sidan -> klickar på länfacket -> väljer en utbildare (vår kund) och redirectas över till dennes hemsida. Utbildaren tjänar kunder med oss som referens.

    Klicken till utbildarna trackas och kan användas som referens när du säljer in nästa årskostnad.

    Statistik:

    Hemsidan är idag den bästa infobasen för denna sortens utbildning i Sverige om man ska jämföra med de andra resultaten i SERPen. Majoriteten utav besökarna på sidan kommer ifrån Google, många undersidor inriktar sig på specifika keywords. Longtails är det som drar in mest trafik. Just nu har vi emellan 750 - 900 unika besökare i månaden, jobbmånaderna ger flest besökare.

    PR3, DA: 38 PA: 40, 990 aktiva backlinks, 110 aktiva refererande domäner. Domänen registrerades 2013.



    De flesta länkar är köpta eller kommer ifrån mitt egna PBN. Dessa länkar kommer finnas kvar efter köp men jag kan inte utlova att mitt PBN finns kvar efter detta året eftersom jag nu inte jobbar med SEO längre.

    Vår ”Jobba i Norge”-artikel driver mest trafik och är en perfekt artikel för en outreach.

    Jag blev attackerad med skräplänkar för 1,5 år sedan mot en av mina undersidor: Jag skickar med mitt disavow-ark som innehåller alla sidor som var med i attacken. Google räknar dock inte denna typen av länkar längre.

    Inkomster:

    Visst går det att affiliateannonsera på hemsidan. En av utbildarna har sitt eget affiliate-program som du kan ansöka till. Men om du vill använda hemsidans fulla potential ska du kontakta lokala utbildare själv och sälja platser i länfacken för en årskostnad.

    Om du är en vass på telefonen så kommer detta att vara en enkel sale. Jag satt själv och ringde runt, utan telefonförsäljnings-erfarenthet, och fick ett mycket gott bemötande jämfört med andra sorters telefonförsäljare (jag kommer i stort sett med kunder till deras verksamhet). Mitt pris för 12 månader i ett länfack låg på 2500 sek inkl. moms. Ett lågt pris med tanke på att endast en konvertering betalar tillbaka priset för annonsen.

    Vad jag har lärt mig om denna sortens utbildare är att dom inte är fega för att betala för kunder. Att driva denna sortens utbildning är en bra business, många privata utbildare kan utbilda 30 st. kunder under en helg som betalar 3000 sek per person.

    Jag har endast ringt runt i Göteborg och Stockholm. Vid köp så får du mina telefonlisor med nr och detaljer till utbildare.

    I nuläget drar jag in ca. 25 000 sek inkl. moms / år men detta är ingenting jämfört med vad som går att tjäna om du skalar upp försäljningen och har kunder i varje län. Min plan var att höja priserna varje år då jag kunde visa upp resultat från sidan.

    DISCLAIMER: Hur mycket du tjänar efter köp av denna sidan är DITT ansvar. Jag lovar ingenting och kan bara berätta om min upplevelse, hur bra/mycket DU säljer är upp till DIG.

    Sammanställning:

    Vid köp får du:

    • webbplatsen
    • aktiva kunder
    • mina kontaktlistor med utbildare
    • konverterings-statistik som referens för nya/återkommande kunder

    Jag har för tillfället 4 aktiva kunder som har rätt att synas på sidan tills årskostnaden löper ut, du kommer få en lista på kunder + registreringsdatum.

    Pris:

    Släpper sidan för 20 000 SEK exkl. moms.
    Faktureras från mitt företag.


    Kontakta mig via telefon 0722508437 eller PM för mer detaljer!

    Hälsningar,
    Niklas Nyhlén

  2. #2
    kattihatts avatar
    kattihatt kattihatt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    9
    Några av er påpekar att länkarna till sidan är utländska så jag känner att jag behöver klargöra några saker:

    De länkar som är från mitt PBN kan jag ta bort men jag skulle inte se anledningen. Alla länkar som köptes utöver mitt PBN köptes hösten 2013. Alla köpta länkar var minst PR1. Sidan har klarat sig fint genom alla Google uppdateringar sedan sommaren 2013. Det finns inte 110 *******utbildningsrelaterade starka svenska siter. Faktum är att jag sitter på den starkaste *******relaterade svenska domänen och har smågrabbar frågandes om länkutbyte.

    Som jag ser det så har sidan idag 800+ besökare och det finns bra med potential att öka besökarantalet (seo till undersidor). Men det räcker också gott och väl för att sälja och tjäna pengar och det är vad allt handlar om. Jag sålde samtliga annonser när vi hade 500 besökare/mån.

    Hälsningar,
    Niklas

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Säljes: Affiliate/adsense sidor med intäkter säljes
    Av Maltie i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-06-01, 00:01