Resultat 1 till 4 av 4

Ska man visa slutsålda varor eller ej?

  1. #1
    loves avatar
    love love är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    22
    Hej,
    idag så döljs slutsålda varor automatiskt i min butik. Men jag funderar på om jag ska låta dem synas med kommentaren "slut i lager" istället. Eftersom det är modeprodukter så är det inte säkert att tillverkaren har dem på lager för direkt leverans, vissa har de alltid hemma, men andra produkter tillverkar de bara små volymer av och tar in kanske 2-4 ggr per år.

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Det beror lite på om produkterna är tillfälligt slut eller helt har utgått.

    Om du vet med dig att en produkt inte kommer komma tillbaka skulle jag rekommendera att redirecta sidan till dess kategori, eller möjligen nästa version av produkten om det finns en sån.

    Om den kommer tillbaka i ditt sortiment är det bättre att behålla sidan och tydligt markera att den är tillfälligt slut, men inte ta bort den. Däremot kan det vara vettigt att ta bort dem från produktlistningar medan de inte finns tillgängliga, för att inte få besökare den vägen som blir besvikna för att produkten inte finns tillgänglig.

  3. #3
    europats avatar
    europat europat är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    7
    Jag kan egentligen mest tala för hur jag gillar att ha det när jag handlar online. Jag skulle helst av allt vilja ha en kommentar om "slut i lager", men gärna om möjligt med lite mer information... går det att lägga in någon kommentar om "slut i lager, borde komma mer om x dagar/veckor" eller något. En del webbshopper har också att man kan markera intresse så att man får ett email eller nåt när det kommer i lager igen, det brukar jag använda när det finns och det gillar jag verkligen.

    Hellre det än att det bara döljs, då skulle jag anta att affären helt enkelt inte säger det och så skulle jag gå till en annan affär direkt istället för att vänta lite på den jag egentligen skulle handla i. Då är det ju trist om man egentligen har produkten och bara väntar någon dag på att det kommer i lager igen.

  4. #4
    loves avatar
    love love är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    22
    Citat Ursprungligen postat av AaronAxelsson Visa inlägg
    Om den kommer tillbaka i ditt sortiment är det bättre att behålla sidan och tydligt markera att den är tillfälligt slut, men inte ta bort den. Däremot kan det vara vettigt att ta bort dem från produktlistningar medan de inte finns tillgängliga, för att inte få besökare den vägen som blir besvikna för att produkten inte finns tillgänglig.
    Tackar, jag har nu ändrat så att jag visar alla produkter, men de finns ej med i produktfilen som visas på ex prisjämförelsesidor.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Visa att man är ursprungsförfattare
    Av Martin_G i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2013-04-02, 14:36
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-07, 21:03
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-06, 20:08
  4. Visa nyaste inlänkar?
    Av Marcin i forum Länkbygge
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-31, 03:18
  5. Visa antal träffar med querystring.
    Av Zn4rK i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 03:03