Resultat 1 till 5 av 5

Kan man byta domännamn på en WP-blogg eller bör man flytta alla inlägg istället?

  1. #1
    KarinEs avatar
    KarinE KarinE är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    20
    Hej,

    Jag har nyligen startat en WP-blogg, den har bara ca 10 inlägg än så länge. Nu vill jag byta domännamn och undrar hur jag gör det bäst. Domännamnen har jag hos Binero.

    Rent tekniskt går det att byta namn har jag förstått men kan det bli nåt knas ändå, att den typ kommer till det gamla namnet först och sen det nya? Borde jag flytta alla inlägg istället?

    Kanske någon klok härinne kan komma med råd

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Det du bör göra, i alla fall om dina artiklar på den nuvarande domänen är indexerade, är att först flytta alla inlägg till det nya domännamnet, och efter det göra 301 redirects på alla URL:er, från den gamla domänen till den nya.

    Du hittar bra information om hur du ska gå tillväga för att redirecta på ett korrekt sätt här: http://www.seo-guide.se/301-redirect
    Läs avsnittet som heter "Omdirigera vid en flytt av domän"

    Lycka till!

  3. #3
    KarinEs avatar
    KarinE KarinE är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    20
    Citat Ursprungligen postat av AaronAxelsson Visa inlägg
    Det du bör göra, i alla fall om dina artiklar på den nuvarande domänen är indexerade, är att först flytta alla inlägg till det nya domännamnet, och efter det göra 301 redirects på alla URL:er, från den gamla domänen till den nya.

    Du hittar bra information om hur du ska gå tillväga för att redirecta på ett korrekt sätt här: http://www.seo-guide.se/301-redirect
    Läs avsnittet som heter "Omdirigera vid en flytt av domän"

    Lycka till!
    Ok, tack för tips. Jag tror dock inte att dom är indexerade, jag har inte gjort något mer med den bloggen än att skriva några inlägg. Jag tvivlar på att den har några inlänkar. Jag har heller inte anmält den till google. Kanske det går bra att bara byta domännamnet enligt Bineros instruktioner?

  4. #4
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Ja, om den är så ny så är det nog det enklaste att göra. Se bara till så att inte samma inlägg finns uppe på båda domänerna, så kommer det gå bra på det sättet.

  5. #5
    KarinEs avatar
    KarinE KarinE är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    20
    Citat Ursprungligen postat av AaronAxelsson Visa inlägg
    Ja, om den är så ny så är det nog det enklaste att göra. Se bara till så att inte samma inlägg finns uppe på båda domänerna, så kommer det gå bra på det sättet.
    Tack, för svar, nej jag ska se till så att den gamla bloggen försvinner

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-10-01, 21:59
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-09-16, 09:24
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-11-19, 23:14
  4. a a o eller aa ae oe istället för Åäö?
    Av Obbe i forum Optimering
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 17:13
  5. Flera domännamn istället för undersidor
    Av oskarg i forum Domänen
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 19:07