Resultat 1 till 3 av 3

Täta DDOS-attacker mot Binerol med mycket nertid, risk för straff?

  1. #1
    packards avatar
    packard packard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2010
    Inlägg
    72
    Har flera sidor och e-handel hos Binero. Såg i ett nyhetsflöde att de fått förfrågan från statlig rysk television för bara ett tag sedan om att de ville göra ett inslag från deras serverhall, men de fick ett (och där i lägger jag ingen egen åsikt) ganska vasst avvisande med starka politiska kopplingar. Efter det här har det börjat bli problem på webbhotellet, och min egen misstanke är att det kan finnas kopplingar till deras kanske lite väl vassa svar.
    Här efter har det varit flera stora DDOS-attacker som gjort att allt totalt gått ner hos Binero. De senaste är 15-03-05 01:31 till 05:15 för att starta igen efter bara ett par timmar fram till 19-tiden. Redan nästa natt 15-03-06 klockan 00:30 drar nästa attack igång hela natten till 07-tiden. Samma dag 23:40 är det dags igen under någon timmes tid. Och så nästa dag, alltså i skrivande stund (15-03-07) går allt ner igen och de skriver åter igen kl 11:25 på sin driftsida att det är en pågående DDOS-attack och den pågår precis just nu och allt ligger nere (så även bineros egen sida).

    Eftersom det varit total nertid på allt under så långa perioder och med så täta mellanrum börjar jag bli lite orolig över vad Google ska tycka om deras system märker av att sidorna inte går att nå så ofta. Någon som har en uppfattning om det finns risk för straff? Jag har DNS hos annan leverantör för flera av domänerna så jag funderar på om jag ska peka om domänerna och publicera om (har allt lokalt sparat så det är ganska snart gjort) på annat webbhotell.

    Här är också nästa fråga, om jag skulle flytta sidorna, finns tips på annat webbhotell som är stabilt där man kan lita på att det finns en driftjour som tar hand om eventuella störningar på webbhotellet även helger och nätter. Har några sidor även hos Surftown, men vill inte ha allt på samma webbhotell. Tips på stabilt och driftsäker webbhotell där man kan ha affärskritiska webbplatser?

  2. #2
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Amazon AWS!

    Du har även deras gratis tier, som du kanske kan hamna inom, beror lite på vad du har för sida såklart, men kolla här: http://aws.amazon.com/free/

  3. #3
    packards avatar
    packard packard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2010
    Inlägg
    72
    Attackerna mot Binero har hållit på hela dagen så sidorna har bara varit uppe ett par timmar sedan i förmiddags. Har ändrat nameserver till Surftown nu och väntar på att DNS ska slå igenom. Hoppas man inte blir straffad av Google för all nertid nu bara. Väldigt glad att jag har DNS hos en helt annan leverantör så jag kunnat ändra NS när webbhotellet ligger nere.
    (i övriga har jag varit ganska nöjd med Binero ska sägas, synd om dem att få dessa DDOS-attacker som avlöser varandra)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-25, 09:14
  2. Nertid
    Av evomedia i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-06, 02:55
  3. Surftown ligger nere, risk för straff?
    Av packard i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-15, 18:27
  4. Prestanda / Nertid och Google penalty
    Av mindphaser i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-03, 15:19
  5. Risk för sandlåda?
    Av Patrik Berggren i forum Googles sandlåda
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-15, 17:02