Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 32 av 32

Min pr4 sida med mycket innehåll blir omkörd av nya sidor utan innehåll. Varför?

  1. #31
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Jo precis men frågan är om det inte snarare avser värdet på undersidorna och att det är värdet beräknas från det äldre värdet på första sidan? Eller har någon ett högre värde på första sidan i WC jämfört med toolbar?
    Nej, tvärtom verkar det som, svårt att säga eftersom WC inte ger ett numeriskt värde på PR.
    Beroende på datacenter så har flera sidor höggre PR än 1:asidan. Värdet i WC är på alla sidor, inte alla undersidor ihopbakade.

  2. #32
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jag skulle nog vilja påstå att den PR du ser isåfall inte alls stämmer.
    Jaha och det vet du med säkerhet?
    Men frågan var om högre PR ger automatiskt högre placering än en sida med lägre.
    Du har också sett det det jag skrev om olika förutsättningar, dvs en PR3 som är bra optimerad med inlänkar vars ankartext översämmer med nyckelordet.
    Denna ställd mot en PR7 sida, dåligt optimerad på samma nyckelord och ett fåtal om inga länkar med nyckelordsankartext.
    Enligt dig så kommer PR7 sidan alltid överst i serpen på det aktuella nyckelordet.
    - Har jag förstått dig rätt där? -

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)