Resultat 1 till 1 av 1

Utvärdera thin content på större forum? noindex på ämnen utan besökare?

  1. #1
    sharps avatar
    sharp sharp är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    2
    Ett gammalt forum med en kvarts miljon ämnen som senaste åren blivit nedslagen av Google och jag försöker se om det går att rädda eller i alla fall stoppa fallet.

    Börjar on page och tror jag fått bort de flesta riktiga skräpsidorna, slagit ihop en massa dubbletter med canonical, ändrat majoriteten av ämnen som haft samma titel osv.

    Det störst problemet som kvarstår on page borde vara ämnen som kan klassas som tunt innehåll.
    En mindre sajt är ju lätt men hur gör man när det är 400 000 sidor det handlar om?

    Varje individuellt ämne har egen statistik och först var jag nära på att sätta noindex på ämnen som google inte skickat någon till det senaste halvåret men det rör sig om 60% av sajten och vissa av dessa sidor borde bära länkjouice.

    Någon form av hårdrensning behövs antar jag men jag vet inte riktigt hur man ska agera.

    Alla former av förslag eller bollplank är väldigt välkomna.
    Sajten i fråga är tjejforumet st*yles*earch se
    Senast redigerat av sharp den 2015-05-06 klockan 01:06. Anledning: Renodlade frågan

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-03-22, 15:09
  2. Verktyg för att utvärdera .se domäner
    Av DR.Hugo i forum SEO-verktyg
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-08-24, 07:50
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-14, 17:26
  4. Meta name utan content, Jag är förbryllad
    Av gotfredsen i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-28, 15:58
  5. Hur utvärdera sin besökarstatistik?
    Av Susann Stjernborg i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 00:19