Resultat 1 till 2 av 2

Strukturerade data

  1. #1
    Newbies avatar
    Newbie Newbie är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    18
    Hur viktigt är det att göra utdrag av strukturerade data för att en hemsida ska anses som bra både ur ren teknisk seo perspektiv och användarperspektiv? Själv brukar jag inte bry mej om sajter i sökresultatet visar strukturerade data eller ej. Jag undrar för att jag försökt fatta hur man gör, utan att lyckas o därför funderar jag på värdet av att fortsätta försöka få till det

  2. #2
    aleands avatar
    aleand aleand är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    30
    Hej Newbie! Strukturerade data har inte visat sig ha någon direkt korrelation med ranking så ur ett rent tekniskt seo perspektiv gör det inte så mycket skillnad. Om man drar det lite längre så brukar de dock ofta leda till en högre click-through rate vilket i längden är en rankingfaktor. Min rekommendation till dig är att tänka på vad för typ som är relevant för din sida, har ett flertalet exempel där sajter använt sig av t.ex reviews och fake sådana på bloggposter, vilket ur ett användarperspektiv inte alls är trevligt och skadar därför i längden.

    Ha en trevlig dag och lycka till!

    /Alex

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Strukturerad data
    Av supportway i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-12-16, 20:25
  2. Prestanda som data point
    Av Beckzar i forum Optimering
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-02-15, 15:08
  3. FS Data orsakar duplicate content
    Av Stefan Nilsson i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-11, 10:43
  4. Lagring av data
    Av markusa i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 12:14
  5. Dublicerat data & Google
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 01:51