Resultat 1 till 2 av 2

Sökordsoptimering - Sökord - Hur många skall det optimeras för ?

  1. #1
    larssans avatar
    larssan larssan är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    1
    Hej.

    Håller på att starta en e-handel och vill sökmotoroptimera på bästa sätt.
    Kommer att starta med en svensk och en engelsk version och har analyserat sökord i ett par dagar.

    Nu sitter jag med en lista på ca. 700 svenska och 3500 engelska ord som aktuella för min bransch.
    Jag har klassificerat orden baserat på sökvolym, konkurrens och konvertering.

    Det jag skulle vilja ha hjälp med att hur jag bäst skall optimera siten med dessa ord.


    - Bör jag gå på en sida per sökord och skapa content, title, H1 osv. för ett specifikt ord eller finns det någon fördel med att kombinera ord som är snarlika, som tex. singular, plural varianter, synonymer etc. (Mer än kostnad.)


    - Är det rimligt att optimera för så många sökord som >3000 st. eller är det helt fel väg att gå ?


    - Om det finns en medelväg här, var skall man dra gränsen map. snarlika ord. Är det någon idé med att ha två optimerade sidor för singular, plural ord. Som tex. cykel och cyklar. Eller är det bättre att kombinera dom ?


    - Var bör man lägga sig för på nivå med off-page optimering ? Hur många ord kan vara lämpligt ?
    Finns det några riktlinjer här map. prioritering av ord etc.


    Tacksam för lite guidning.


    /Lars

  2. #2
    AndersIvars avatar
    AndersIvar AndersIvar är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    207
    Spännande och rejält projekt! =)

    Jag rekommenderar med att du börjar med att gruppera dina sökord/fraser för att sedan börja mappa upp dom. Med den mängden sökord så måste du ha stenkoll på vilket ord/fras du vill skall landa på vilken plats redan från början och anpassa innehållet efter det.

    Rimligheten i att optimera för 3000 ord kan såklart diskuteras, men jag tycker nog du skall välja ut de 100 bästa orden baserat på antal sökningar/konverteringar/konkurrens för att satsa på dessa, en hel del av de grupperingar du gjort kommer att löna sig samtidigt. Håll t.ex. inte på att dela upp sidor på singular/plural utan håll dig inom ämnet oavsett om det gäller en, ett eller flera. =)

    Som exempel kan vi ta cykel, trampcykel, "vanlig cykel" och "köpa cykel" där jag hade valt att mappa ihop allting på samma sida eftersom det är en och samma sak, bara olika ord eller fraser för det.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. För många sökord på bilder?
    Av MGP i forum Optimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-15, 23:06
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-24, 13:40
  3. Hur många sökord skall jag ha?
    Av nestak i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-08, 17:12
  4. många sökord längst ner på shoppen?
    Av barje47 i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-03, 11:08
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-27, 16:30