Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 36 av 36

Pr 10?

  1. #31
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Vad menar du med index? Index över PR värden? Ja, det tror jag.
    Det jag tänkte på var Google index över alla sajter på Internet. Men nartuligtvis ligger ju även PR där i.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  2. #32
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Ja, det är det som brukar kallas index. Men jag ser inte varför du tar upp det? Indexet har inte så mycket att göra med PR, speciellt in toolbar PR.

    Eftersom det är en så extrem stor skillnad mellan PR9 till PR10 (förmodligen större skillnad än mellan PR0-PR9) så tror jag inte det är manuellt.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  3. #33
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Eftersom det är en så extrem stor skillnad mellan PR9 till PR10 (förmodligen större skillnad än mellan PR0-PR9) så tror jag inte det är manuellt.
    Eftersom antalet PR10 sidor är litet verkar det oerhört rimligt att man kontrollerar samtliga manuellt. Därmed inte sagt att de inte beräknas fram.

    Skulle du inte själv göra samma sak? Och de har ju en generell kultur där mycket regellistor och manuella korrigeringar sker.

  4. #34
    cabdirazzaqs avatar
    cabdirazzaq cabdirazzaq är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nya Lödöse - den sanna huvudstaden
    Inlägg
    70
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Ja, det är det som brukar kallas index. Men jag ser inte varför du tar upp det? Indexet har inte så mycket att göra med PR, speciellt in toolbar PR.

    Eftersom det är en så extrem stor skillnad mellan PR9 till PR10 (förmodligen större skillnad än mellan PR0-PR9) så tror jag inte det är manuellt.
    Jim, om det inte sköts manuellt, hur kan det då -som John Scott påpeka- vara så att en sida som mac.com har pr10? Det finns andra så som vita huset, nasa etc som har pr 10 och jag tror verkligen inte att denna pr tillkommit "naturligt".

  5. #35
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Ja, det är det som brukar kallas index. Men jag ser inte varför du tar upp det? Indexet har inte så mycket att göra med PR, speciellt in toolbar PR.
    Det jag menade med indexet var en motfråga till detta

    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Yahoo har haft PR10 tidigare. Jag tror att skalan ändrar sig beroende på hur internet ändrar sig. Max är kanske 10.9999 och värdena ändrar förmodligen sig beroende på hur den sammanlagda PR på internet ökar eller minskar.
    Det jag menade var att skalan ändrar sig inte efter hur Internet ändrar sig utan efter hur Googles index över internet ändrar sig. Däri ligger även PR beräkningarna. Kanske lite petigt av mig.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  6. #36
    cabdirazzaqs avatar
    cabdirazzaq cabdirazzaq är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nya Lödöse - den sanna huvudstaden
    Inlägg
    70
    Finns egentligen bara tre sett att få pr 10:
    1. Köp Google
    2. Skaffa en googol med inkänkar, ; )
    3. Gör som killen på pr10.com

    Det första alternativet kräver ett par miljoner dollar, det andra kräver ett par miljoner timmar, uteslutningsmetoden leder oss till att punkt 3 är bäst ^^

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)