Resultat 1 till 5 av 5

Att dölja något som innehåller text

  1. #1
    Gemmas avatar
    Gemma Gemma är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    55
    Hej

    För att en FAQ ska bli lättorienterad kan det vara användbart att enbart lägga ut rubrikerna, med ett javascript som fäller ut innehållet för var sak som tas upp i FAQen. Frågan är, om man döljer objekt som innehåller text (text som är användbar i SEO syfte), använder sig Google då av texten eller bör man kanske sätta upp detta på ett annat sätt? Exempelvis lägga upp rubrikerna med en länk och tillhörande _GET så att var topic så alla har en unik länk?
    Någon här som har erfarenhet av detta?

  2. #2
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    Ja... vad jag har märkt angående dold text att Google INTE gillar det. Den vill ha texten synbar helst. Ibland kan detta vara svårt i vissa sammanhang men stäva alltid efter att visa text direkt på sidan och inte att man kräver en "action" från besökaren innan texten visas.

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Google har lämnat två besked där.
    2013 så var det helt ok så länge det var tydligt hur man fick fram texten, bra synbarhet hur man fick fram texten
    http://searchengineland.com/googles-...d-shape-167753

    Men 2014 lät det lite annorlunda https://www.seroundtable.com/google-...seo-19489.html
    Då texten som var dold kunde finnas med efter en sökning men inte synas direkt när en besökare gick in på sidan så ändrade de sig lite.
    ...information. It might be that we've gone a little bit further now to actively ignore the information that's not directly visible.
    Så ser ut som att det inte är en så bra idé som Gelki säger att fortsätta ha dold text. Även om den uppenbarligen fortfarande indexeras som jag sett.

    Att använda sig av dold text ur SEO-synpunkt gillades för övrigt inte 2013 heller. Utan det gällde mer produktbeskrivning för färg och mått samt den typen av information som var ok att dölja.

  4. #4
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    jag gjorde sådant experiment just 2014 i januari då jag på mina sidor samt kunders sidor ändrade till att visa all text istället för att dölja det med en div på några underavdelningar. Pang! så kom man upp i placeringar. Jag tror att det var 20-30 placeringar på ordet "modellagentur" har jag för mig b.l.a. Så något har ju hänt uppenbarligen.

  5. #5
    Gemmas avatar
    Gemma Gemma är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2012
    Inlägg
    55
    Tackar så mycket för era inlägg.

    Lite synd att man ska tappa både funktionalitet och design pga sånt här, men resultat är resultat så det får vara. Har nu alla objekt synliga, så får se hur det tar sig kommande tiden för sökorden som jag håller koll på. Ska försöka komma ihåg att hålla tråden uppdaterad med resultatet.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Dölja antalet inlänkar?
    Av torkel i forum Länkbygge
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-04-26, 14:15
  2. Dölja joomla subfolder i adressfältet
    Av Trudd i forum URL-omskrivning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-04-26, 22:38
  3. Dölja delar av texter?
    Av csthlm i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-10, 13:05
  4. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-07-15, 22:50
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-02, 20:01