Hej.
Jag vet inte om detta är rätt avdelning?

Jag har en site idag med wp installation, på denna site finns en blogg med en del innehåll på där jag delar med mig om hur jag producerar en nirschad produkt X.

Jag ska nu skapa nu ny sajt med wp på som kommer vara ett magasin med artiklar som handlar mer generellt om produkt x, olika former, vad man ska tänka på vid köp, hur man kan använda produkten och mycket annat. I framtiden vill jag expandera denna nya sajt med andra produkter/tjänster som är relaterade till produkt x men som inte har direkt med produkt x att göra. Eftersom jag vill expandera med fler produkter/tjänster vill jag inte lägga den i min blogg för produkt x då det är en nirschad produkt.

Nu till min fråga. Hur kan jag placera denna sajt för att produkt x sidan ska dra nytta av innehållet på den nya sajten(seo)?
Nysajt.produktx.com, produktx.com/nysajt eller rent av helt separat nysajt.com? Vilken strategi hade Du gått på?

Har läst en del om subdomän vs subkategori men blev inte så mkt klokare. Vill inte behöva flytta sajten senare för jag gjorde fel val.

Tack