Resultat 1 till 5 av 5

Svenskt affiliate nätverk?

  1. #1
    hekkes avatar
    hekke hekke är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2015
    Inlägg
    9
    Hej,

    Jag är ny till den svenska marknaden när det gäller affiliate nätverk och behöver därav lite insikt från personer som har erfarenhet i detta. För att lägga ut det simpelt, jag skall starta en hemsida som driver intäkter via affiliate marknadsföring (flera stycken, men i början en), jag behöver ett affiliate nätverk. Vart skall jag vända mig?

    Ser att CDON.com har ett affiliate nätverk, hur står det i parallel till Amazon.co.uk i uppsäljningstekniker? Är Amazon stort i Sverige eller skall jag satsa på något som man känner igen från TV eller liknande (CDON). Skulle du tipsa om ett annat som du har fått bättre conversion rate via eller har varit mer lönsam för dig? Har CDON också ett-dygns-kaka så att man får provision från allt det besökaren köper under de kommande 24 timmarna?

    Jo, jag vet, detta varierar ju så klart på nisch och massor olika variabler men jag tänkte att det kan vara smart att fråga folk som är kunniga i den svenska affiliate-världen. Känns jobbigt om en massor av trafik inte konverteras bara för att en viss e-handel har dåliga uppsäljningstekniker.

    Tacksam för tips på olika nätverk att testa. Kommer självklart split-testa de olika nätverken som föreslås så att jag kan se vilket som jag skall köra på.

    Tack i förhand,
    hekke

  2. #2
    Chriztophers avatar
    Chriztopher Chriztopher är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    nov 2015
    Inlägg
    2
    Hej,

    Om du vill ha ett svenskt affiliate-nätverk med många olika butiker att välja på så kan jag rekommendera Adtraction.com. De har i de flesta fall mellan 30-45 dagars cookietid.
    Om du vill köra på fler nätverk så skulle jag välja till Adrecord.com. Där har du mina två favoriter.

    Lycka till med dina projekt!

  3. #3
    Olof86s avatar
    Olof86 Olof86 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    157
    Varför inte Tradedoubler? Är inte detta nätverk #1?

  4. #4
    Jesper Ribackas avatar
    Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    64
    Tradedoubler är väl rankad som en av dom sämsta nu för tiden. Jag skulle hålla mig till Adtraction och för andra program Adrecord.
    Ribacka Media - US sports betting affiliate

  5. #5
    hummelgards avatar
    hummelgard hummelgard är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2011
    Inlägg
    81
    Allt beror ju på bransch. Två av de största ebutikerna inom babykläder finns hos td. Då får man stå ut med deras krångligare system. Vissa konverterar väldigt bra. Du bör nog välja efter bransch o behov först. Men håller med ribacka - två nätverk är klart bäst i Sverige.
    Skribentus- Texter helt enkelt.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Bäst affiliate nätverk med högst konvertering
    Av wantmore i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-01-01, 17:46
  2. Köp svenskt länk
    Av shirlysen i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-24, 12:06
  3. Nytt svenskt affiliate system! Syno.se
    Av Syno i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-03, 16:24
  4. Svenskt Forum.
    Av Max i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 17:20