Resultat 1 till 10 av 10

Sänkt av utlänk :(

  1. #1
    Nisses avatar
    Nisse Nisse är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    198
    Har en sida som rankar 1:a på ett nyckelord. Satte upp en sida till för samma ord. Mest för att testa lite nya länkstrategier. Samma webbhotell och whois -info. I webbhotell-paketet kan man nå alla nya domäner genom nydomän.minhuvuddomän.se. Hur som helst, jag optimerar, skaffar inlänkar osv. Klättrar efter ett par månader upp till en ganska bra plats. Då sätter jag ut länk till min huvudsida. Pang! Tappade cirka 30 platser på den nya hemsidan. Det nya domännamet reggades för flera år sedan så jag tror inte att det är sandlådan det handlar om. Men, men... Kände på mig att det var en dålig idé men jag var tvungen att testa.

    Har ni varit med om liknande?

  2. #2
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Jag antar nu att det är Google.se du snackar om.
    Men iaf för mig så beter sig Google ibland riktigt skumt och det är någonting som jag också räknar med kan hända.
    Efter ca 6 månader så börjar en sida stabilisera sig och efter ca 1 år så hoppar den inte alls i serpen lika mycket.
    Jag skulle säkert kunna ge dig ett bättre svar om jag hade mer fakta om dina webbsajter.
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Kanske bättre än att din nya sida ligger och blockerar din gamla :-)

  4. #4
    Nisses avatar
    Nisse Nisse är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    198
    Uppdatering;
    Nu sjönk huvudsidan 4 placeringar i google också . Misstänker ett visst samband... (?)

  5. #5
    Per Renemarks avatar
    Per Renemark Per Renemark är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    505
    Var det M Cutts som sa att de skulle rensa upp i subdomänsträsket? Mycket möjligt att länkar tillbaka till domänen från subdomän kan ge en negativ effekt. Dock i ditt fall verkar det skumt
    Affiliate sedan 2006 Seodev.

  6. #6
    Nisses avatar
    Nisse Nisse är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    198
    Dagens läxa för mig blir iaf att inte länka till huvuddomän från subdomän om whois-info är identisk och båda sidorna optimerar för samma ord. Borde ha fattat det..

  7. #7
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    Vår sida xhrone.com/partners gick från PR1 till pr0 genom att vi tog bort några länkar och sedan lade till ungefär lika många. Lite senare lade vi till mer SEO-vänlig kod och ny design. Efter det nya design bytet så skönk både den sidan från PR1 till pr 0 och även sidan xhrone.com/cookies gick från PR2 till PR0 vilket kändes väldigt frustrerande. Trodde att det skulle bara ge bättre resultat. Det gjorde den dock men inte på undersidorna men däremot på startsidan xhrone.com! Jag undrar hur Google tänker ibland... Tror inte att vi själva gjort något större fel... i så fall ovetande om det... Vad kan detta bero på??

  8. #8
    wintzells avatar
    wintzell wintzell är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av xhrone
    Vår sida xhrone.com/partners gick från PR1 till pr0 genom att vi tog bort några länkar och sedan lade till ungefär lika många. Lite senare lade vi till mer SEO-vänlig kod och ny design. Efter det nya design bytet så skönk både den sidan från PR1 till pr 0 och även sidan xhrone.com/cookies gick från PR2 till PR0 vilket kändes väldigt frustrerande. Trodde att det skulle bara ge bättre resultat. Det gjorde den dock men inte på undersidorna men däremot på startsidan xhrone.com! Jag undrar hur Google tänker ibland... Tror inte att vi själva gjort något större fel... i så fall ovetande om det... Vad kan detta bero på??
    Det har nog med att det sker en uppdatering av PR toolbar. De rensar massa DC. Tråd om detta

  9. #9
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av Nisse
    Dagens läxa för mig blir iaf att inte länka till huvuddomän från subdomän om whois-info är identisk och båda sidorna optimerar för samma ord. Borde ha fattat det..
    Jag ser ingen logik i detta. Varför skulle man inte kunna ha en subdomän och länka till den? Jag tror det är något annat som har gjort att du tappat placeringar.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  10. #10
    Masterminds avatar
    Mastermind Mastermind är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    92
    En relevant utlänk är aldrig fel, trodde jag. Utred gärna det där och hitta annan förklaring.

    xhrone: Toolbar-pr kan du inte lita på, jag tror mer på koll av position i serp över tiden.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Variation på samma utlänk med olika nyckelord?
    Av John Ivarsson i forum Länkbygge
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-23, 22:01