Resultat 1 till 2 av 2

Hur få min webbsida att rankas högre? I alla fall med sidans title/namn/domännamn

  1. #1
    xtremes avatar
    xtreme xtreme är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    34
    Har webbsidan connectingphotos.com men även när jag jag söker efter sidans namn "connecting photos" kommer den inte upp på de första sidorna (vet inte ens vilken sida den hamnar på så långt bak är det). Google har dock inexercerat sidan https://www.google.se/webhp?sourceid...gphotos.com%2F

    Har testat sidan på flera sidor som ger betyg på hur väl optimerad sidan är för SEO och jag ligger rätt högt på dem.

    Vill att startsidan ska vara stilren och enkel för användaren så jag vill inte överösa den med nyckelord.

    Främst vill jag att sidan ska komma upp när man i alla fall söker på webbsidans domännamn.

    Några tips?
    Senast redigerat av Urban G den 2015-09-30 klockan 23:15.

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Det handlar med största sannolikhet om tid och antal länkar.
    Det är förhållandevis hög konkurrens på söktermen, mest för att det är gamla och stora sajter som har skrivit om den termen, men också en del museum/kulturorganisationer som använt liknande uttryck.

    Jag tror att du kommer att få en ganska lång väg här. Till exempel verkar inte den termen riktigt användas för att beskriva din typ av tjänst, så det kommer du behöva skapa på annat håll.

    Men ja, för att ranka på just "connection photos" handlar det om att skaffa länkar och att vänta. Gärna fylla på sajten med mer innehåll. Tänk också på att kontrollera dina positioner på rätt marknad. Du kommer ha svårare att ta positioner i Sverige eftersom sajten är på engelska, samtidigt som det är klart högre konkurrens i USA/UK.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-09-18, 16:41
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-02-24, 10:34
  3. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-03, 09:50
  4. Varför rankas sidan så högt?
    Av Tobias123 i forum PageRank
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-07, 11:31
  5. Sidans upplägg
    Av Mattias i forum Optimering
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 10:56