Resultat 1 till 2 av 2

Kopiera sida fast nytt innehåll?

  1. #1
    HejSeos avatar
    HejSeo HejSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    106
    Jag har byggt upp en sida från grunden i HTML för ett litet test-affiliateprojekt. Sidan består endast av 10 statiska sidor men den rankar ändå bra.

    Nu till min fundering: Skulle jag kunna kopiera denna sida fast byta ut innehållet till någon annan nisch utan att Google straffar mig på något vis? Är det negativt tex att 2 olika affiliateprojekt med samma sidstruktur fast olika innehåll/texter ligger på samma VPS-server?

    Tackar för input!

  2. #2
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Nej sidstruktur och design har inget med google rankningar att göra. Det är innehållet som räknas, tänk dig hur många forum som kör vBulletin eller andra open source lösningar, exempelvis wordpress osv.

    Finns ingen idé med att uppfinna hjulet på nytt, de flesta webbsidor idag byggs på samma sätt eftersom man kan känna igen trender inom webbdesign, men de är ingenting som kommer påverka din ranking av enbart design.


    Edit 22/10 - 2015
    Utvecklar mitt svar, ja, Google kan straffa på design m.m men då är de bara när text eller dylikt har försökt att gömmas för att få plats med mer text eller liknande, så kallad Cloaking men i ditt fall så kommer Google inte göra något åt din design bara för att den ser likadan ut som en annan sida. Så de är inte de som Google kollar på när de kommer till design och UX utan de är mer storlekar på knappar, gömd text i form av vit text på vit bakgrund och andra olika tekniker.

    Men du kan vara lugn!
    Senast redigerat av welander den 2015-10-22 klockan 23:32. Anledning: tillägg på svaret

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Äldre innehåll rankar bättre än nytt
    Av ev1 i forum Optimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-01-13, 21:01
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-20, 22:33
  3. Gammal domän med nytt innehåll
    Av Michel i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-21, 18:33
  4. Länkbyte för sida med erotiskt innehåll.
    Av Christian i forum Länkbyten
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 12:55
  5. Svar: 31
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 20:41