Resultat 1 till 3 av 3

Vad gäller för artikelkataloger nuförtiden?

  1. #1
    HejSeos avatar
    HejSeo HejSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    106
    Man har ju hört att Google inte gillar artikelkataloger vilket man kan förstå till en viss grad då detta är en form av onaturliga länkar.

    Vad är dock nuvarande status på artikelkataloger? Är det något man ska använda sig av alls? Gör ni det? Om ja, när i tid ska man skicka sin sida till en länkkatalog efter lansering (om det alls spelar någon roll)?

    Tackar för all input!

  2. #2
    Mickes avatar
    Micke Micke är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    271
    Det bästa är att undvika all form av kataloger så gott det går. Däremot tror jag inte det skadar att ha 1-5 inlänkar från dessa sidor så länge du bygger bättre relevanta länkar senare och möjligen tar bort dessa.

    Du skall alltid vara försiktig med att inte länka in för mycket i början när du lanserar din webbsida.

  3. #3
    Gigenas avatar
    Gigena Gigena är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    40
    Kataloger av olika slag har fortfarande viss effekt så jag håller inte med om att man ska undvika alla former av kataloger. Sedan har ju inte den typen av länkar alls samma kraft som för några år sedan, men de kan fortfarande ingå i en vettig länkprofil om man använder kataloger med försiktighet. Jag brukar använda artikelkataloger och en del liknande sidor för att sprida ankartexterna och använda olika typer av branding-länkar.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Vad gäller nuförtiden?
    Av clirre i forum Optimering
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-08-28, 18:15
  2. Ny Medlem men inte så ny när det gäller IM.
    Av Jute i forum Introduktion
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-24, 09:57
  3. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-27, 20:00
  4. Vad gäller egentligen?
    Av Patrik1972 i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-16, 17:10
  5. 3 sidor med samma innehåll. Är det 301 som gäller?
    Av Gustav i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 23:47