Resultat 1 till 5 av 5

Sprida ut sidor eller ej?

  1. #1
    HejSeos avatar
    HejSeo HejSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    106
    Jag har 5st sidor som jag vill lansera inom samma nisch. Alla är affiliatesidor. Anledningen till att jag har 5st sidor är att de alla handlar om underkategorier till samma nisch och att jag vill sprida ut mig lite i SERPEN.

    Skulle ni lägga alla dessa på samma server, samma analyticskonto osv osv skulle ni sprida ut dem på olika IPn, konton, domänkonton, etc etc? Är det ok med Google att jag har småprojekt om samma sak på samma server eller ser de hellre att jag skulle slagit ihop alla till ett stort projekt?

    Jag vet att jag pratat lite om detta i någon annan tråd men bara skrapat lite på ytan.

  2. #2
    SEOSEONs avatar
    SEOSEON SEOSEON är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2015
    Ort
    Las Palmas de Gran Canaria
    Inlägg
    61
    Det finns en stor fördel med att ha dem samlade, inte bara på samma server, utan på samma hemsida/domän - Alla inlänkar pekar till samma domän, så din domänauktoritet blir högre.

    En fördel med att sprida ut dem skulle kunna vara att göra varje sida superspecifik för ett visst nyckelord. Om du exempelvis säljer högklackade damskor av äkta läder så skulle en sida som ENBART fokuserar på det kanske kunna slå en stor, välkänd webbshop som säljer alla möjligar sorters skor.

    I Googles ögon borde det inte spela någon roll att du har flera sidor på samma server, så länge du inte försöker lura sökmotorn på något vis. Det är väldigt vanligt en webbshop har flera olika versioner (språk) av sin sida på samma server.

  3. #3
    Zalms avatar
    Zalm Zalm är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2015
    Ort
    Amsterdam
    Inlägg
    3
    Har de allra flesta mina domäner via shared hosting i samma subnät. Så länge du inte gör några uppenbara länkpyramider mellan de olika sidorna som ter sig onaturligt borde det vara lugnt (enligt min erfarenhet).
    Donar och mekar som alla andra.

  4. #4
    HejSeos avatar
    HejSeo HejSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    106
    Tackar för input! Även ifall sidorna pekar mot samma målsidor (affiliatemarknadsföring) fast unikt content?

  5. #5
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Citat Ursprungligen postat av HejSeo Visa inlägg
    Tackar för input! Även ifall sidorna pekar mot samma målsidor (affiliatemarknadsföring) fast unikt content?
    Ja, speciellt om alla har samma affiliatelänkar. I så fall finns det ju ingen som helst anledning att krångla till det med flera olika hostinglösningar.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Sprida sidor mellan olika webbhotell
    Av mavraj i forum Länkbygge
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-02-08, 12:03
  2. Starta på en server och sedan sprida siterna?
    Av apalm i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 17:02
  3. Hur gör ni för att sprida artiklar?
    Av Frost i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 09:23
  4. Sprida existerande domäner?
    Av Marcin i forum Domänen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 09:29
  5. En eller flera sidor
    Av Daniel i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 18:55