Resultat 1 till 3 av 3

RSS feed något att ha 2015?

  1. #1
    syncms avatar
    syncm syncm är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    16
    Hej
    Funderar på att lägga upp ett RSS feed på min sida för att förhoppningsvis få mer besökare och bättre ranking. Har läst runt lite och efter Pandan och Pingvinen så ger inte RSS någon fördel sägs det. Utan kan straffa eventuellt påverka en negativt. Var är er upplevelse är RSS något att ha idag för en mindre sajt?

  2. #2
    Rings avatar
    Ring Ring är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2015
    Inlägg
    8
    Panda och Pingvin kanske, som du säger, inte ger dig någon fördel från RSS. Idag handlar det dock om mycket mer än duplicate content. Så länge du ger dina besökare en bra upplevelse och det material från RSS:et är relevant till vad de söker efter så har Google inget problem med det.

    Du kan dock inte enbart förlita dig på RSS, utan du måste själv antingen:

    1. Ha eget material som svarar på sökfrågor från användaren, därefter locka in användaren till ytterligare content
    2. Sortera RSSet väldigt smart så att det material du hämtar svarar till det sökaren faktiskt är intresserad av

  3. #3
    syncms avatar
    syncm syncm är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    16
    Hej
    Ser att jag förklara mig mycket dåligt.
    Jag har skrivit unika artiklar på min hemsidan och funderar på skapa ett RSS feed och posta det till RSS samlingssidor så att andra sidor kan lägga in mina artiklarna i sina sidor. Förhoppnings viss får jag då en länk tillbaka till min artikel. Denna metod undra jag om det var något att ha nu?

    Vad jag har läst så ger detta ingen kraft och i värsta fall så straffas min sida pga många dåliga inlänkar. Har ni någon annan synpunkt eller fungerar RSS bra för er?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. åäö i URL 2015
    Av magzen i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-09-10, 09:12
  2. SEOSnack på Teneriffa - Hösten 2015
    Av Petter Hedman i forum Träffar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-06-10, 19:39
  3. Hur bygga bra länkar 2015
    Av syncm i forum Länkbygge
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-05-17, 12:21
  4. rss feed från blogg till hemsida
    Av Obbe i forum Övrigt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 20:46
  5. Blog feed byten!
    Av Marcus Westberg i forum Länkbyten
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 09:01