Resultat 1 till 5 av 5

Tappar indexerade sidor hos Google behöver hjälp

  1. #1
    syncms avatar
    syncm syncm är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    16
    Hej
    Såg en nergång i trafik i veckan på min sida. Titta på Google Search Console ser att Google indexera endast 12 av mina 19 sidor.

    Ser mellan 10 och 11 dec sjunker indexeringen. Det jag har gjort var att köpa en Seo/URL optimering komponent för Joomla. Främst för att få bättre kontroll på titeltagg och meta-text.

    Den skrev om URL meddelade som 404 och sen skrev jag in rätt adress manuellt i komponenten. I övrigt har jag inte gjort något.

    Vissa sidor har tappat helt i trafik och en har försvunnit helt från Googles index? Vad kan det bero på?
    Kan någon vänlig själ se på tex http://www.teknikrad.se/bast-i-test-tvattmaskin
    Och se om ni ser något fel?

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Vad jag kan se har Google drygt 50 indexerade sidor på den sajten.
    Sidan du länkar till finns indexerad.

    Kontrollera att de sidorna som gav 404-svar är redirectade till deras nya URL:er, det låter som att det är problemet.

  3. #3
    syncms avatar
    syncm syncm är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    16
    Tack för svar Aaron.
    Efter mycket pillande och plågat komponent skaparen i en vecka med en massa frågor. Så har jag total avinstallerat komponenten då den var källan till problemet. Vet fortfarande inte vad problemet då allt ser normalt ut. Men sidan är borta från nyckelorden och 0 trafik.

    Uppmanar alla att vara väldigt försiktiga med liknande komponenter som skriver om URL:er speciellt om man är amatör som mig på Joomla och WordPress.

    Fått tillbaka alla sidor utom en faktiskt samma som jag länkar ovan. Jag ger upp den sidan och skapar en ny med samma text och snarlik URL samtidigt som jag tar bort den gamla. Är det bra att göra en 301 eller kan man göra det utan 301? Kommer Google kollar snett på en då? Kan någon konstig redircet eller indexering följa med en 301 eller bättre strunta i det? Har inga bra länkar till sidan.

  4. #4
    SEOSEONs avatar
    SEOSEON SEOSEON är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2015
    Ort
    Las Palmas de Gran Canaria
    Inlägg
    61
    Om det har gjorts ändringar i URL så kan det ta ett tag innan rangordningen, etc. återhämtar sig. Att göra fler ändringar lär bara fördröja processen. Jag hade lämnat sidan som den är nu och hållt ett öga på om sökorden stiger, sjunker eller står still.
    SEOSEON - SEO & Digital marknadsföring

  5. #5
    syncms avatar
    syncm syncm är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    16
    Tack för svar. Jo det tänkte jag med men nu har det gått två veckor. Två andra sidor som försvann är tillbaka sen länge efter avinstalltion av komponent.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Ta bort indexerade sidor från Google
    Av durken i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-16, 22:46
  2. exportera indexerade sidor
    Av Craxen i forum SEO-verktyg
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-19, 13:51
  3. Problem att få sidor indexerade i google...
    Av Guitarkalle i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 10:10
  4. Google tappar sidor
    Av berraåsnobben i forum Optimering
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 07:42
  5. Indexerade sidor, seotrix
    Av Urban G i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 21:21