Resultat 1 till 2 av 2

Nybörjare

  1. #1
    Steffes avatar
    Steffe Steffe är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    mar 2018
    Inlägg
    1
    Hej

    Detta blir ett långt inlägg och jag har några frågor.. Jag ska kanske nämna att jag har lite inlärningssvårigheter men när jag väl vet hur man gör och vad jag gör så blir jag bäst på det

    Lite om verksamheten:

    Vi har en webshop i Prestashop där vi säljer träningskläder mest för tjejer. Vi jobbar med ambassadörer och är väldigt lyckosam på Instagram just nu med över 20k följare som stadigt växer. Vi importerar kläder och skickar sedan till världen över.

    Vi har en webbyrå som jobbar med det tekniska på sidan men vi vill göra Seo arbetet själv då det kostar och trender ändras. Jag har påbörjat en distanskurs i seo men då jag inte ser helheten i kursen så har jag svårt att ta mig vidare i kursen.

    Så om det finns en snäll själ som kan svara på lite frågor tänkte jag.

    1. Förutom själva sökordsanalysen som jag gör nu, vad gör jag med den?
    2. På själva produktsidan i Prestashops admin del så finns det en seo flik där man ändrar meta taggar o.s.v. Men jag antar att det inte räcker med ändringar där?
    3. I vilka fler parametrar ändrar man i ett seo arbete?

    I korta drag, hur gör jag steg för steg.. Kommer följdfrågor åxå om någon orkar

  2. #2
    Carlys avatar
    Carly Carly är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2018
    Ort
    Köpenhamn
    Inlägg
    10
    Hej Steffe!
    Kul att du kommit igång med SEO också, det är ju helt klart en viktig del för om ni endast säljer över webben.

    Till att börja med vill jag rekomendera Moz.com de skriver väldigt bra och enkelt, och har en riktigt bra grundkurs i SEO som kanske kan hjälpa dig lite i att komma igång!

    1. När du har gjort en sökordsanalys, alltså fått fram en lista över de ord som folk söker efter på google för att hitta ditt företag, men även era konkurrenter, så är det dessa ord som du ska använda på er hemsida. Om ni hittar att träningstighs har fler sökningar än träningsbyxor, så är det träningstights som ni ska döpa produkt kategorin etc. Ofta finns det flera varrianter av ord för en produkt, och då ska du ha emd alla dessa ord i produkt texten.
    2. Det är vitkigt att ha bra meta title och meta descriptions, vilket är vad som syns på google när man söker efter er. Meta taggs använda inte längre, så den behöver du inte lägga någon tid på.
    3. När det kommer till SEo finns där en del takniskt arbete som ska göars, vilket kanske inte är just där ni vill börja. Istället skulle jag rekomender att ni börjar med att få till ritkigt bra produkt och kategoritexter osm beskriver era produkter. Dessa texter ska var skrivna mot kunden, men tänk på att det är här google förstår vad som finns på er sida, så desto mer och bättre du skriver, desto enklare gör du det för google att hitta er
    Om ni har många bilder är det viktigt att se till att de inte är för stora, då tar det för lång tid att ladda sidan och kunden hinner tappa intresset/tålamodet innan er sida har laddat klart, så se till att bilderna är komprimerade.
    Det här med att sidan laddar långsamt, se till att alla sidor inte tar med än 3 sekunder att ladda, det går enkelt att testa på denna sidan
    https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. seo-nybörjare
    Av seonybörjare i forum Introduktion
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-01-04, 11:26
  2. Analytics för nybörjare
    Av kesaplib i forum SEO-verktyg
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-28, 10:28
  3. totalt nybörjare
    Av eva i forum Introduktion
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-04, 22:26
  4. Nybörjare..
    Av Lalita i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-02, 23:00
  5. sandlådefrågor av nybörjare
    Av swecat i forum Googles sandlåda
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 05:59