Resultat 1 till 4 av 4

Feedback på snabbostad.se

  1. #1
    folke123s avatar
    folke123 folke123 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2016
    Inlägg
    8
    Hej,

    Jag och en kompis har snickrat ihop en tjänst som säljer bevakning av "först till kvarn" bostäder i Stockholm.

    Det är framförallt design och texterna vi vill ha feedback på, men egentligen är allt ni kan komma på intressant!

    https://snabbostad.se

  2. #2
    Profilexpresss avatar
    Profilexpress Profilexpress är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    jan 2016
    Inlägg
    2
    Tog en snabb titt! Layoutmässigt är sidan enkel, vilket alltid är bra, men jag hade strukturerat upp vissa grejer så priser och tjänsten framgår tydligare på förstasidan. Rubrikerna och texterna i sig är inte optimerade. Du konkurrerar med "Snabbostad" vilket inte är ett svenskt ord, "Starta bevakning" och "Kontakta oss" och sådana generella termer. Många amerikanska bloggar kör istället med frågor och svar, eftersom det ofta är så besökaren har sökt på nätet. Exempel "Hur får jag en bostad i Stockholm?" och sedan en ingress där det står "I detta avsnitt behandlar jag hur man hittar sin drömbostad i stockholmsregionen". Hoppas det gav dig lite inspiration!

  3. #3
    folke123s avatar
    folke123 folke123 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2016
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av Profilexpress Visa inlägg
    Tog en snabb titt! Layoutmässigt är sidan enkel, vilket alltid är bra, men jag hade strukturerat upp vissa grejer så priser och tjänsten framgår tydligare på förstasidan. Rubrikerna och texterna i sig är inte optimerade. Du konkurrerar med "Snabbostad" vilket inte är ett svenskt ord, "Starta bevakning" och "Kontakta oss" och sådana generella termer. Många amerikanska bloggar kör istället med frågor och svar, eftersom det ofta är så besökaren har sökt på nätet. Exempel "Hur får jag en bostad i Stockholm?" och sedan en ingress där det står "I detta avsnitt behandlar jag hur man hittar sin drömbostad i stockholmsregionen". Hoppas det gav dig lite inspiration!
    Hej!

    Hur menar du att det ska framgå tydligare? Vad är det du inte tycker står? Eller är det att det ska vara fetstil, rubrik eller ngt annat du menar?

    Hur menar du att jag konkurerar med "Snabbostad"?
    Termer vi har märkt att folk söker på är "bostad i stockholm", "lägenhet i stockholm", "förstahandskontrakt stockholm", "hyra lägenhet stockholm" Så vi ska försöka skriva om våra texter lite.

    Förstår inte riktigt hur du menar med frågor och svar. Kan du förklara lite närmre?

    Tack för all hjälp!

  4. #4
    Profilexpresss avatar
    Profilexpress Profilexpress är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    jan 2016
    Inlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av folke123 Visa inlägg
    Hej!

    Hur menar du att det ska framgå tydligare? Vad är det du inte tycker står? Eller är det att det ska vara fetstil, rubrik eller ngt annat du menar?

    Hur menar du att jag konkurerar med "Snabbostad"?
    Termer vi har märkt att folk söker på är "bostad i stockholm", "lägenhet i stockholm", "förstahandskontrakt stockholm", "hyra lägenhet stockholm" Så vi ska försöka skriva om våra texter lite.

    Förstår inte riktigt hur du menar med frågor och svar. Kan du förklara lite närmre?

    Tack för all hjälp!
    Yes du svarade nästan på dina egna funderingar! Det var bara en ren formateringssynpunkt, textstorlek, bold etc i brödtexten.
    Det jag menade var att alla dina rubriker/kategorier inte matchar det som folk söker på. Taggen H1 är specielt viktig i SEO, det kan vara bra om en av dessa matchar exakt med ett sökord du vill ranka för. När man har många generella rubriker som "Om Oss" "Kontakta Oss" så konkurrerar man mot alla andra som har den typen av rubrik, min rekommendation är att man försöker hitta ett användarvänligt sätt att ha all den infon på ett ställe som inte tar upp en värdefull plats för att kanske förbättra sin ranking på "bostad i stockholm" till exempel. Just eran niche är ju väldigt många som pratar om, det kanske hade vart värt att byta ut en av de generella rubriker med en kategori som hette något i stil med "bostad i stockholm" och på den sidan ha en massa inlägg och material om bostadsmarknaden.
    Lämna gärna feedback om:
    profilexpress.se

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Feedback på odds.nu
    Av Kristofer C i forum Övrigt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2016-01-27, 10:23
  2. Feedback för nya funktioner för N.nu
    Av Jim Westergren i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-04-16, 16:32
  3. Feedback på vinhemsida?
    Av ekolle i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-09-19, 11:09
  4. Önskar feedback
    Av Loffy i forum Övrigt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-02-26, 14:28
  5. Feedback på direktregg
    Av nomicon i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 12:49