Resultat 1 till 4 av 4

Avindexerad underkatalog

  1. #1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Något intressant som jag nu sprungit på för andra gången är att få en katalog avindexerad från huvudsajten med de andra sidorna som ligger i roten intakta.

    Detta får mig att fundera tillbaka till denna tråd som jag skrev i samband med den numera klassiska 27:e Juni uppdateringen.
    Då hade också jag drabbats av någon form av katalogspecifikt filter/straff som endast drabbade en viss underkatalog.

    Nu har jag återigen sprungit på en form av avindexering av en underkatalog som tidigare rankade mycket bra på sina artiklar som låg i underkatalogen.
    Detta har återigen väckt mitt intresse för att undersöka huruvida det verkligen existerar ett katalogspecifikt filter, vad man kan göra för att undvika det och hur man kan "reparera det"

    Eftersom många (inklusive mig) numera använder mod_rewritade URL:er som skapar enskilda poster till underkataloger så ter det sig aningen konstigt med ett dylikt filter, men det bör inte vara någon problem med länkkraften till underkatalogen som jag nämt, utan mina teorier kryper mer mot relevanshållet.

    Om man har en Site om Widgets och sedan en underkatalog där man exempelvis skriver en egna kärleksdikter och publicerar dessa så bör ju dessa vara irrelevanta för huvudsajtens ämne. Kan detta ha något med det här att göra?

    Andra funderingar är duplicate contents eller helt enkelt en Manuell Ban, eller även kallad "Hand Job" eller Hand check. Helt enkelt att underkatalogen och artiklarna togs bort för att de anses vara "thin affiliates" eller skilja sig för mycket från sajtens huvudämne.

    Jag har tidigare försökt 301.a underkatalogen som avindexerats till exempelvis underkatalogen2 men utan effekt.

    Någon annan som har fått problem med detta där det inte är relaterat till att underkatalogen ligger för djupt i länkhiearkin ?

    Mer läsning
    http://www.webmasterworld.com/google/3078031.htm
    http://www.webmasterworld.com/forum30/33877.htm
    http://www.webmasterworld.com/google/3037934.htm
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  2. #2
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Bumpar denna tråd...Reflektioner från någon?
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Hur ser det ut i Live! och Yahoo?

  4. #4
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Vasastan, STHLM
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Hur ser det ut i Live! och Yahoo?
    Inga problem.. Bara google som bråkar...
    Webmoney.se (ny blogg) | MarketingLab (Consulting)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Straff-Filter på underkatalog eller tappade länkar
    Av Webmoney i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 13:17